دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1394 - 11:24

ژیمناستیک ایران در المپیک ریو نماینده‌ای ندارد

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک گفت: وقتی ژیمناست‌های ما در شرایط مساوی با رقبای‌شان تمرین نمی کنند نباید از آنها انتظار داشته باشیم که در المپیک حضور داشته باشند.
کد خبر : 47607

محمد آذرپی در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، با بیان این موضوع که تیم ملی ژیمناستیک در المپیک 2016 ریودوژانیرو نماینده‌ای نخواهد داشت، عنوان کرد:« متاسفانه شانی کسب سهمیه المپیک‌مان کنسل شده و ما هیچ شانسی برای حصور در این رقابت‌ها نخواهیم داشت. ما باید حداقل 5 بار در رقابت‌های جهانی ورلد کاپ شرکت می‌کردیم و ژیمناست‌های مان حدنصاب‌های لازم را جهت ورود به المپیک به دست می‌آوردیم اما تنها دو بار و هر بار یک نماینده را به دو مسابقه ورلدکاپ فرستادیم و چون هر دو نفر نتایج قابل قبولی نگرفتند, از اعزام آنها به دیگر مسابقات منصرف شدیم.»


وی افزود:«‌ پس از آنکه در بازی‌های آسیایی اینچئون تیم ملی ژیمناستیک نتوانست مدالی را برای کاروان ورزشی ایران کسب کند، حمایت خاصی از تیم ملی صورت نگرفت و در رقابت‌های قهرمانی آسیای امسال با امید کسب مدال تیم در رقابت‌ها شرکت نکرد. همین عدم امید به کسب مدال باعث شد برای تورنمنت جهانی و مهم گلاسکو ثبت‌نام صورت نگیرد اما در کمال تعجب ژیمناست‌های ملی‌پوش خوب عمل کردند و عبدالله جامعی در قسمت خرک حلقه مدال برنز گرفت. سعید کیخا و هادی خناری نژاد نیز در دو قسمت دیگر چهارم شدند. این موفقیت انگیزه زیادی به مسئولان داد تا تیم به مسابقات گلاسکو اعزام شود اما زمان برای ثبت‌نام گذشته بود و نتوانستیم تیم را به این رقابت‌ها اعزام کنیم.»


آذرپی خاطرنشان کرد:« مدت‌هاست که می گویم ژیمناستیک مورد حمایت مدیران وزارت ورزش و کمیته ملی لمپیک قرار نمی گیرد اما کسی گوشش بدهکار نیست. ما حداکثر سعی‌مان را با دست خالی کرده‌ایم اما بدون فراهم کردن امکانات لازم رسیدن به موفقیت میسر نیست. خیلی وقت است که قول داده‌اند تا وسایل جدید و به روز دنیا را در اختیار ملی پوشان قرار می‌دهند اما هنوز اتفاقی نیفتاده است. اگر به سالن تمرین تیم ملی ژیمناستیک ایران بیایید می بینید که چندین وسیله ما مستعمل شده است. پیست دوی بچه‌ها در بخش خرک حلقه شکسته است. خوب با چنین وضعیتی و با این دست خالی مدال اسیایی می گیریم اما خبری از اعزام به رقابت‌های جهانی نیست. با این حساب نباید به تیم ملی امیدوار بود چرا که حمایت لازم صورت نمی گیرد. ما همچون گذشته حداکثر تلاش‌مان را می‌کنیم اما بدون فراهم کردن امکانات کسب موفقیت ممکن نیست چرا که ژیمناست‌های ما در شرایط مساوی با حریفان خود رقابت نمی‌کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته