دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کسادی بازار، ابزار فروشان را به سمت تعیین جایزه کشاند

بازار ابزار آلات این روزها شرایط خوبی ندارد. اگر گذرتان به حوالی میدان حسن آباد و راسته‌های ابزارفروشی افتاده باشد، متوجه می‌شوید که این صنف به هر قیمتی که شده است می‌خواهند کالای خود را بفروشند. برخی ابزارفروشان برای فروش کالای خود حتی جایزه هم تعیین کرده‌اند.
کد خبر : 47606

یکی از فعالان این بازار به خبرنگار گروه اقتصادی آنا گفت: در سه چهار سال گذشته بازار هیچ وقت رنگ خوشی به خود ندید و هیچ ماهی نبود که ما با مشکل پاس کردن چک‌های خود درگیر نباشیم، ولی در دو ماه گذشته بازار به شکلی باور نکردنی خراب شده است.


محمد بختیاری گفت: من طی چند سال گذشته که وارد این کار شده‌ام، به یاد ندارم چنین وضعی را در بازار دیده باشم. روزهایی هست که فروش ما حتی به یک میلیون تومان هم نمی‌رسد؛ آن هم با تخفیف و التماس به مشتری!


وی ادامه داد: بازار در چندسال گذشته دست ابزار آلات چینی بوده است و دیگ کمتر کسی کالاهایی با برندهای شناخته‌شده می‌خرد.


اسماعیل سروری از فروشندگان سابق بازار هم که حالا مغازه‌اش را تعطیل کرده است، به خبرنگار آنا گفت: مالیات و اجاره به حدی بالا رفته بود که دیگر دخل و خرجمان به هم نمی‌خواند.


وی افزود: هر کس یک اتاق اجاره کرده و سایت فروش راه انداخته است. نمی‌دانم به چه دلیل مردم به اینترنت بیشتر از بازار اطمینان دارند و همین روند بازار ما را کسادتر کرده است.


او ادامه داد: در روزهای آخر فروشندگی‌ام در بازار، قبل از اینکه تصمیم بگیرم مغازه‌ام را تعطیل کنم، برای پاس شدن چک‌هایم مجبور بودم حتی پنج شنبه و جمعه هم به سر کار بیایم. کالایی که قیمت خریدش 20 هزار تومان بود را از همسایه می‌گرفتم و 17 هزار تومان می‌فروختم تا بتوانم نقدینگی دریافت کنم.


هیچ کدام از فروشندگان بازار این حرف‌ها را رد نمی‌کنند. آنها از روزهایی حرف می‌زنند که بازار خوب بوده و ظهر 5 شنبه‌ کرکره مغازه را پایین می‌کشیدند.


در این زمینه اما رئیس اتحادیه ابزار‌فروشان تعطیلی مغازه‌های ابزارفروشی را در ادامه رکود حاکم بر کل بازار دانست.


فریدون غمام نو در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با بیان این که کسادی بازار یک موضوع کلی است و به بازار ابزارفروشان محدود نمی‌شود‌، ادامه داد: البته مواردی مانند ابطال پروانه کسب در صنف ما هم وجود دارد، اما تقریبا همه اصناف با مشکل کاهش فروش مواجه‌اند.


انتهای پیام/

برچسب ها: پروانه کسب
ارسال نظر
هلدینگ شایسته