دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1394 - 10:57

مخالفت رئیس‌جمهوری فرانسه با نامزدی «بشار اسد» در انتخابات آینده سوریه

در حالی‌که رئیس‌جمهوری سوریه در سفر به روسیه اعلام کرده بود حاضر است در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند، رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که تنها راه‌حل بحران سوریه، برگزاری انتخاباتی است که «بشار اسد» نتواند در آن نامزد شود.
کد خبر : 47604

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از رادیو فرانسه، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: نامزدی رهبر سوریه در انتخابات آینده به‌معنای اعتراف به ناتوانی ما در یافتن راه‌حل است.


رئیس‌جمهوری فرانسه که در چین به سر می‌برد، با ادعای اینکه انتخاب مجدد «بشار اسد» در سال 2014 ساختگی بوده است، افزود: روسیه و ایران می‌خواهند که ما را مجبور به پذیرش حفظ «بشار اسد» در قدرت کنند در صورتی‌ که این موضوع، بن‌بستی است که منجر به افزایش جنگ و تروریسم می‌شود.


اولاند روند مذاکرات وین درباره حل بحران سوریه را سودمند دانست و تاکید کرد: در این مذاکرات همه طرف‌های درگیر در این بحران دور یک میز جمع شده‌اند بنابراین باید در آن راه‌حل سیاسی یافت و این موضوع، سودمند است.


نشست بین‌المللی حل بحران سوریه جمعه گذشته در وین برگزار شد. و نمایندگان 17 کشور از جمله ایران، روسیه، آمریکا، ترکیه و عربستان سعودی با یکدیگر درباره این بحران مذاکره کردند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب