پساتحریم، فرصتی برای ورود تکنولوژی ساخت واگن قطارهای سریعالسیر به کشور
به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، محمدجواد فخاری برداشته شدن تحریمها را زمینهای مناسب برای انتقال تکنولوژی به ایران دانست و افزود: تحت هیچ شرایطی برجام نباید موجب فرجام و تعطیلی صنعت داخل و واردات محصولات مشابه خارجی شود.
وی با بیان اینکه ۵ شرکت بزرگ واگنساز در کشور وجود دارد، تصریح کرد: متأسفانه اکثر کارخانجات واگنساز یا تعطیل هستند یا با حداقل ظرفیت مشغول به کارند و باید از این ظرفیت بالقوه استفاده بهتری کرد.
عضو هیئت مدیره شرکت واگنپارس در پاسخ به این سوال که آیا تولیدکنندگان داخلی میتوانند نیاز کشور برای استفاده از قطارهای سریعالسیر را برطرف کنند یا خیر٬ ادامه داد: با ورود تکنولوژی روز دنیا به کشور ساخت این واگنها در کشور امکان پذیر است؛ علاوه بر این راه حل دیگر این است که با ایجاد شرکتهای مشترک با طرفهای خارجی کاری کرد تا هم نیاز داخلی به قطارهای سریعالسیر تأمین شود هم تکنولوژی روز دنیا به صنعت ریلی منتقل شود.
فخاری تاکید کرد: در زمینه ساخت واگنهای باری در سطح کشور تحت هیچ شرایطی نیاز به واردات نداریم و توانایی ساخت آن در داخل وجود دارد.
وی با بیان اینکه در زمینه واگن مترو نیز لازم نیست هیچ گونه وارداتی صورت گیرد، تأکید کرد: توان ساخت داخلی در زمینه واگنهای مسافری تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز وجود دارد.
فخاری با انتقاد از اینکه اکنون با وجود چنین ظرفیتی در کشور سفارش خارجی قبول میشود٬ گفت: این فکر که واگنسازان داخلی توانایی ساخت واگنهای با کیفیت را ندارند، اشتباه است و باید به توانایی مهندسان داخلی اطمینان داشت.
این فعال صنعت ریلی از وزارتخانههای "اقتصاد و امور دارایی"٬ "صنعت٬ معدن و تجارت" و "راه و شهرسازی" و شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران درخواست کرد که از ثبت سفارش برای واردات واگنهای خارجی به کشور جلوگیری کنند.
مدیرعامل شرکت ریل ترابر سبا با بیان اینکه متأسفانه بانکها برای ارائه تسهیلات به خودروسازان تمایل داشته اما به صنعت ریلی توجهی نمیشود، بیان کرد: اکثر تفاهمنامههای امضا شده در نمایشگاه صنعت ریلی در حد همان تفاهمنامه باقی ماند و تبدیل به قرارداد نشدهاند؛ زمانی این مهم تحقق مییابد که بانکها وارد عمل شوند و منابع مورد نیاز راهآهن را تأمین کنند.
وی با بیان اینکه واگنسازی داخلی تمام سرمایه خود را به میان آوردهاند٬ تأکید کرد: ۵ شرکت واگنساز بزرگ کشور علاوه بر تأمین نیاز داخلی٬ توانایی و قابلیت صادرات محصولات خود را هم دارند که برای تحقق آن فقط نیاز به دریافت تسهیلات بانکی دارند.
انتهای پیام/
قرارداد ۳ هزار میلیاردی رجا با واگنسازی پارس
- ساک دستی
- ثبت شرکت
- بهترین جراح بینی ترمیمی در تهران
- پالت پلاستیکی
- خرید ادویه
- خرید فالوور واقعی
- فونیکس
- خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز
- آهنگ جدید
- سفارش چاپ پرچم
- تلفن ابری
- صرافی نوبیتکس
- صرافی توبیت
- ال بانک
- انبار هوشمند فلزات گرانبها
- اهنگ جدید
- خرید قهوه
- اخبار بورس
- چک لیست لوازم اسکی
- وکیل
- رزرو بلیط هواپیما
- خرید هاست