دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1398 - 16:45
نصرتی در گفتگو با آنا:

لزوم آماده‌سازی ذهن اساتید و دانشجویان برای آموزش الکترونیکی/ کرونا ظرفیت‌های پیدا و پنهان دانشگاه‌ها را به ما یادآوری کرد

مدیر روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس گفت: با فرض فراهم کردن سریع زیرساخت‌ها از قبیل توسعه پهنای باند، امکانات سخت افزاری و...، مهم‌ترین نکته آماده‌سازی ذهن آموزش‌دهندگان و آموزش‌گیرندگان است که به‌صورت آنی بدست نمی‌آید و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد‌.
کد خبر : 475968
IMG-20200304-WA0050.jpg

محمدحسن نصرتی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،‌ درباره آموزش الکترونیکی اظهار کرد: آموزش از راه دور در شرایط عادی و بحرانی تفاوتی با هم ندارند، ممکن است به‌لحاظ کمی و کیفی تفاوت‌هایی داشته باشند، اما منظور اصلی از آموزش الکترونیکی، حضور نیافتن فیزیکی در محل آموزش است.
وی افزود: جامعه‌ای در سیستم آموزش از راه دور موفق است که پیش از ایجاد بحران و در شرایط عادی، از زیرساخت‌های اولیه برای ارائه آن برخوردار بوده و برای آن برنامه‌ریزی کرده باشد، در غیر اینصورت نمی‌تواند در این زمینه موفق باشد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس بیان کرد: با فرض فراهم کردن سریع زیرساخت‌ها از قبیل توسعه پهنای باند، امکانات سخت افزاری و...، مهم‌ترین نکته آماده‌سازی اذهان آموزش‌دهندگان و آموزش‌گیرندگان است که به‌صورت آنی بدست نمی‌آید و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد‌.
نصرتی با اشاره به استفاده دانشگاه‌ها از آموزش الکترونیکی پس از شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: شرایط فعلی به‌وجود آمده برای دانشگاه‌ها را مثبت ارزیابی می‌کنم، کرونا امتحانی جدی‌ است که در سیستم آموزش سنتی ما تحول ایجاد می‌کند؛ البته تعدادی از اساتید و دانشجویان هنوز نمی‌توانند با این شرایط ارتباط برقرار کنند.
وی با بیان اینکه بیماری کرونا ظرفیت‌های پیدا و پنهان دانشگاه‌ها را به ما یاداوری کرد، خاطرنشان کرد: در عصری زندگی می‌کنیم که شاهد بحران‌های مختلف هستیم و دانشگاه‌ها باید خود را در نسخه‌های مختلف برای ارتباط با دانشجویان در اقصی نقاط کشور فراهم کنند؛ البته بخشی از این کار از اختیار دانشگاه‌ها خارج شده است، مانند دانشجویانی که در نقاط دوردست هستند و به اینترنت دسترسی ندارند که لازمه آن توسعه همکاری همه سازمان‌هاست.
مدیر روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: باید کارگروهی متشکل از متخصصان، صاحبنظران و کارشناسانِ کشورهایی با شرایط آموزشی و فرهنگی مشابه ما، در وزارت علوم و وزارت بهداشت تشکیل شود و راهکارهای مربوطه از طریق این وزارتخانه‌ها به دانشگاه‌ها ابلاغ شود؛ طبیعتا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نهاد قانونگذاری نیز می‌تواند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کند. همچنین تجربه دانشگاه‌های بزرگ جهانی نیز کمک بزرگی می‌تواند باشد.
انتهای پیام/۴۱۱۸/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب