دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1394 - 11:10
فرمانده ناجا در مراسم تودیع و معارفه معاون تربیت و آموزش ناجا:

آمریکا در مذاکرات هسته‌ای به دنبال زیر سوال بردن اقتدار ایران بود

فرمانده ناجا با بیان اینکه گروه‌های تروریستی که در رأس آنها داعش است توسط آمریکا هدایت می‌شوند، گفت: هیچ کس نباید گول ظاهر آمریکایی‌ها را بخورد زیرا آنها در حین مذاکرات هسته‌ای با تهدیدهای زیرکانه و هوشیارانه به دنبال آن بودند که اقتدار جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرند.
کد خبر : 47596

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در مراسم تودیع و معارفه معاون تربیت و آموزش ناجا که در سالن کوثر ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، با بیان اینکه امروز مصادف با 13 آبان روز استکبار ستیزی و یادآوری شیطنت‌ها و جنایت‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا برای مردم ایران و جهان است، اظهار کرد: امروز در واقع روز ملی مبارزه با آمریکا است. این روزها صحبت‌های گوهر بار مقام معظم رهبری را همگی شنیده‌ایم از موضوعات پیرامون توافق هسته‌ای گرفته تا دیروز که ایشان در بین دانش آموزان و دانشجویان حضور داشتند. برخلاف ظاهری که امریکا طی یکی دو سال آینده از خود نشان داده است و سعی کرده با یک روکش متفاوت از باطن آن را به مردم ارائه دهد ما هر روز شاهد جنایت آنها در اقصی نقاط دنیا هستیم.


وی افزود: شما ببینید در حین مذاکرات، آمریکا چه تهدیداتی به سوی ایران مطرح می‌کرد در مکانی که نمایندگان کشورهای دنیا دور یکدیگر جمع شده بودند و بر سر موضوعات هسته‌ای صحبت می‌کردند آمریکا با تهدیدات زیرکانه و هوشیارانه به دنبال آن بود که اقتدار جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرد متاسفانه بعضی‌ها چه افراد عادی و چه افراد مدیر و مسئول در کشور گول ظاهر آمریکایی‌ها را خورده‌اند.


فرمانده ناجا با بیان اینکه گروه‌های جنایتکاری که با مسلمانان می‌جنگند توسط آمریکا هدایت می‌شوند، اضافه کرد: در رأس آنها گروه جنایت کار تکفیری سلفی داعش است که اعمال وحشیانه و دور از وجدان آنها بر هیچ انسان عادل و انسان ودستی پوشیده نیست داعش با نام دین علیه دین فعالیت می‌کند.


عالی‌ترین مقام انتظامی کشور ادامه داد: رفتار آمریکایی‌ها دقیقا بر خلاف صحبت‌های آنها است آنها چندی پیش اعلام کرده بودند که به دنبال این هستند تا چند کشور با آمریکا هم پیمان شود تا بتوانند با داعش بجنگند اما ایران با هوشیاری کافی این هم پیمانی را قبول نکرد و در واقع هشدار مقام معظم رهبری باعث شد که کشور ایران با آمریکا هم پیمان نشود و امروز مشخص شده حمایت کننده داعش آمریکا است تسهیلاتی که از طریق زمین و آسمان و بعضا از طریق کشورهای همسایه مثل ترکیه در اختیار داعش قرار می‌گیرد همگی پشتیبانش آمریکا است و نتیجه جنایاتی است که صورت گرفته است.


امروز یک منزل سالم در شهر تاریخی حلب وجود ندارد


سردار اشتری به نابودی شهر حلب در سوریه اشاره کرد و گفت: شهر حلب در سوریه را در نظر بگیرید. این شهر بناهای تاریخی بسیاری داشت و دومین شهر مطرح سوریه بود اما امروز یک منزل سالم در آنجا وجود ندارد و درصد بالایی از مردم در این شهر کشته و یا اسیر شده‌اند و درصدی که زنده مانده‌اند به کشورهای خارجی مهاجرت کرده‌اند برخی از دوستانی که در شهر حلب هستند وقتی در خصوص اتفاقات و جنایات در این شهر توضیح می‌دهند، متوجه می‌شویم بسیار بیشتر از چیزی است که در رسانه‌ها مطرح می‌شود. در این کشور جنایت رخ داده است کافی است داعش بفهمد شهر و یا روستایی مردمش شیعه و یا علوی هستند در این صورت هیچ کدام از اعضای این روستا و یا شهر زنده نمی‌مانند. آمریکا مسئول جنایت‌هایی است که در عراق و سوریه به وقوع پیوسته است.


فرمانده ناجا با تاکید بر این موضوع که آمریکا به دنبال ایجاد نا امنی در کشور ایران است، عنوان کرد: خوشبختانه به لطف و امداد الهی و امدادهای حضرت مهدی (عج) و با هدایت مقام معظم رهبری و حضور مردم و آمادگی نیروهای نظامی و انتظامی آمریکا نتوانسته روزنه‌ای را برای ایجاد ناامنی در جمهوری اسلامی ایران پیدا کند اگر چه همواره به دنبال این است تا روزنه‌ای را برای انجام جنایت در ایران پیدا کند.


سردار اشتری تصریح کرد: رد پای امریکا در گروه‌ها و جریانات سیاسی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مشهود است گروه‌ها و جریانات مخالف نظام و منافقین از سوی آمریکا هدایت می‌شدند آمریکا نیز اپوزوسیون‌ها را نیز هدایت می‌کرد. همچنین آمریکا در جنگ ایران با عراق نقش جدی را ایفا می کرد او در واقع برای این جنگ امکانات را در اختیار صدام قرار می‌داد.


در حادثه 88 دفاع ما کمتر از دفاع مقدس نبود


عالی‌ترین مقام انتظامی کشور ادامه داد: در حادثه 88 دفاع ما کمتر از دفاع مقدس نبود همچنین در سال 78 و در ماجرای دولت دوم خرداد آمریکا اعلام کرده بود برای حمایت از مردم به ایران حمله نظامی می‌کند در واقع باید بگویم آمریکا هر زمانی که احساس کند استحکام درونی ایران ضعیف شده است. راهی را برای ضربه زدن پیدا می‌کند دشمنی آمریکا با پیروزی انقلاب اسلامی بوده است و ادامه خواهد داشت ما شعار مرگ بر آمریکا را ادامه می‌دهیم و بر اساس صحبت‌های مقام معظم رهبری و امام (ره) آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانیم و در واقع روحیه استکبار ستیزی مردم ایران مخالف آمریکا است.


سردار اشتری با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص آمریکا اضافه کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند آمریکا با الفاظ مشکل ندارد، بلکه آمریکا با بینش و فکری که در نظام اسلامی است مخالفت می‌کند ما باید همواره دشمنی با آمریکا را برای خودمان خانواده‌های‌ ما و همکاران و زیر مجموعه‌های‌مان یادآوری کنیم. به جهت حرف‌های سیاسی این حرف‌ها را مطرح نمی‌کنم بلکه خطرات آمریکا برای ایران اقتصادی و امنیتی است عده‌ای می‌گویند اگر کوتاه بیاییم وضعیت‌مان بهتر می‌شود اما باید بگویم آنها دچار اشتباه شده‌اند، زیرا به هیچ وجه وضعیت بهتر نمی‌شود ببینید آمریکا با کشورهایی که با آنها کنار آمده است چگونه رفتار می‌کند و چه بلایی بر سر آنها می‌آورد.


فرمانده ناجا به رفتار آمریکا با دو کشور لیبی و مصر اشاره و اضافه کرد: آمریکا به قذافی گفت نباید تاسیسات هسته‌ای داشته باشند او تمام تاسیسات هسته‌ای خود را بار کشتی کرد و فرستاد اما ببینید آمریکا با لیبی چه کرد.


در بحث آموزش نیروهای انتظامی باید کار جهادی انجام شود


سردار اشتری در ادامه با بیان اینکه در خصوص بحث آموزش نیروهای انتظامی باید کار جهادی انجام شود، عنوان کرد: در این زمینه گام‌های موثری برداشته شده است تدابیری که در نظر گرفته شده بود به خوبی انجام شد. راه اندازی قرارگاه تربیت آموزش و موارد این چنینی از سیاست‌های نیروی انتظامی برای امسال بود که نتایج خوبی را نیز به دنبال داشت در حوزه آموزش نیز البته ضعف‌هایی داریم اما این به دلیل کم‌کاری نیروهای انتظامی نیست. اگر قرارگاه آموزش با همین شتاب و قوت به کار خود ادامه دهد به طور حتم مشکلات پیرامون آموزش نیروهای انتظامی برطرف می‌شود.


سردار اشتری با بیان اینکه ارتقاء سطح آموزش یعنی حرفه‌ای‌تر شدن، تخصصی عمل کردن و پویایی بیشتر گفت: هر سازمانی در حوزه آموزش باید بر اساس نیازمندی‌هایی که احساس می‌کند قدم بردارد و این امر به طور حتم در پیشرفت ماموریت‌ها موثر خواهد بود. اجرای موفق ماموریت‌ها موثر از آموزش‌هایی است که داده می‌شود اگر تجربه و آموزش کافی وجود نداشته باشد ما در ماموریت‌های خود موفق نخواهیم بود یا حداقل در معرض خطر هستیم.


فرمانده ناجا تاکید کرد: نیروی انتظامی با تنوع ماموریت‌های خود باید برای بحث امنیت و آرامش مردم اقدام کند و یا به روز باشد که این امر تنها از طریق آموزش‌های به روز اتفاق می‌افتد. کارکنان در مرزها باید آمادگی دفاع را داشته باشند تا عملیات‌ها به خوبی انجام شود اگر که گاها خسارت می‌بینیم و یا شهدایی تقدیم می‌کنیم ناشی از آن است که فرمانده خوب آموزش ندیده است اگر این آموزش‌ها را دیده بودیم و آمادگی بیشتری داشتیم می‌توانستیم از تجهیزاتی که در اختیار داریم بهتر استفاده کنیم و کمتر خسارت ببینیم.


سردار اشتری به تجمعات و اعتراضاتی که در شهرها اتفاق می‌افتد پرداخت و اضافه کرد:‌ بعضا دیده می‌شود اعتراضاتی پیش می‌آید فراخوان داده می‌شود و مردم تجمع می‌کنند مامور باید بداند که چگونه باید با این افراد برخورد کند. تهدیداتی که ما باید با آن مواجه شویم تهدیدات نیمه سخت و نرم است. یگان ویژه باید آموزش ببیند تا چگونه با این تهدیدات برخورد کند همه از ماموران در کلانتری‌ها تا پلیس راهنمایی که اعمال قانون می‌کند باید آموزش لازم را دریافت کنند. ما نمی‌توانیم در معاونت آموزش، دانشگاه و ... یک سیاست داشته باشیم. سیاست‌ها باید با یکدیگر همپوشانی داشته باشند متون ما هنوز متون قدیمی هستند باید در این زمینه کار شود در واقع باید محیط‌های آموزشی ما دارای یک سیاست واحد باشند.


وی با بیان اینکه مبنای کارهای آموزشی ما باید بر اساس ایدئولوژی و مبانی دینی باشد، اضافه کرد: مبنای کارهای آموزشی ما باید همچنین بر اساس احکام الهی و تدابیر مقام معظم رهبری و حرکت امام (ره) باشد البته ما در این راستا می‌توانیم از تکنولوژی‌های روز و اسناد خارجی که وجود دارد استفاده کنیم و این امر در واقع با اهداف ما مغایرت ندارد.


در این مراسم سردار محمد رفیع رفیعی نیا تودیع و امیر حسین یاوری به عنوان معاون تربیت و آموزش ناجا معارفه شد.


یاوری لوح معارفه خود را در حکم سرلشکری به مدت سه سال از دست سردار اشتری فرمانده ناجا دریافت کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته