دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«دل آخته» در فرهنگسرای ارسباران روایتگر واقعه عاشورا خواهد شد

نمایش «دل آخته» نوشته محسن جسور به کارگردانی جلال خباز در فرهنگسرای ارسباران روایتگر واقعه عاشورا خواهد شد.
کد خبر : 47580

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، نمایش «دل آخته» نوشته محسن جسور به کارگردانی جلال خباز از 21 آبان ماه هر شب ساعت 20 در در فرهنگسرای ارسباران به اجرا در می‌آید.


«دل آخته» در روز ششم محرم سال ۶١ هجری می‌گذرد و بازگو کننده اتفاقات قبل از واقعه عاشورا در بازار آهنگران کوفه است که به واسطه سفارش بی‌شمار شمشیر، نیزه و تیر برای مقابله با امام حسین(ع) رونق گرفته است و روایت آهنگری به نام اباعفیف که پسر کوچک خود را سال‌ها قبل برای فراگیری علم و جنگاوری به مدینه نزد امام حسین (ع) فرستاده است و اکنون غافل از پیمان گذشته خود و این که هیزم به آتش چه غائله‌ای می‌ریزد درگیر زر و زیور دنیا شده است تا این که پسرش از راه می‌رسد و خبر می‌دهد که حسین (ع) تنهاست...


نمایش «دل آخته» کاری از گروه ترنم صبح است که پیش از این نمایش های برهوت و آخرین معرکه و میراث را بر روی صحنه برده‌اند.


در این اثر سعید بحرالعلومی، امیر رونقی، حسین میرزائیان، مسعود بهارلو بازی خواهند کرد. تهیه کنندگی این اثر را گروه فرهنگی هنری ترنم صبح برعهده دارد و سید محمد رضا جباری تهیه کننده، شاهین نجمی، حمید افشردی، وحید هاشمی نور و صدا، علیرضا دست افکن، صادق خمس طراح صحنه و اکسسوار، احمد نگهبان طراح گریم، علی طاهر افشار طراح لباس، گروه چاپ و تبلیغات پازل تبلیغات، محمد کاظمی راز روابط عمومی این اثر هستند.


نمایش «دل آخته» از 21 تا 29 آبان ماه هر شب ساعت 20 در فرهنگسرای ارسباران واقع در شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا اجرا می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب