دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1394 - 09:40

نمایشگاه فرهنگی «از کربلا تا شام» در واحد بجنورد افتتاح شد

نمایشگاه فرهنگی «از کربلا تا شام» به منظور زنده نگه‌داشتن و بازخوانی حماسه تاریخ ساز محرم و عاشورا با حضور جمعی از مسئولان استانی، استادان، کارکنان و دانشجویان واحد بجنورد افتتاح شد.
کد خبر : 47567

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد با قدردانی از دست‌اندرکاران برپایی نمایشگاه گفت: اینگونه کارهای ابتکاری و خلاقانه و تجسمی که در قالب هنر، ارزش‌های دینی و تاریخ اسلام را ترسیم می‌کند بسیار اثرگذار و ماندگار خواهد بود و فضای جامعه رنگ عشق به اهل بیت و معنویت خواهد گرفت.


حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی اظهار کرد: در میان برنامه‌های فرهنگی نمایشگاه‌ها و آثار هنری قطعا بعضی بدعت‌ها و خرافاتی یادآور خواهد شد که در تاریخ اسلام سندیتی نداشته و باید از برنامه‌های عزاداری اهل بیت حدف شود.


کارمند واحد بجنورد و مدیر اجرایی نمایشگاه از کربلا تا شام نیز در حاشیه این نمایشگاه گفت: موضوع نمایشگاه «از کربلا تا شام» هفتمین نمایشگاه فرهنگی واحد بجنورد است که واقعه قیام عاشورا از ظهر عاشورا تا وقایعی که بر سید و سالار شهیدان گذشت و خرابه‌های شام تا کاخ یزید گذشته است ترسیم شده است.


مجید نقدی‌پور با بیان اینکه این نمایشگاه در۱۰غرفه دایر شده است، اظهار کرد: ورودی نمایشگاه با غرفه نام و تصاویر شهدا و امام شهدا آغاز می‌شود و در ادامه غرفه‌ای مزین به پرچم امام حسین علیه السلام، تبیین بدعت‌ها در عزاداری، دو رکعت نماز عشق به نیت کربلا، شهدای گمنام، واقعه ظهر عاشورا، گودی قتلگاه، نهر علقمه و از میدان برگشتن ذوالجناح، اسارت حضرت زینب، خرابه‌های شام، کاخ یزید و ایستگاه آخر زندگی موضوعاتی است که در غرفه‌های دیگر به نمایش گذاشته شده است.


نمایشگاه از کربلا تا شام تا اربعین حسینی همه روزه صبح و عصر آماده بازدید از عموم علاقه‌مندان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته