دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 اسفند 1398 - 12:36
وکیل بین‌المللی ورزشی در گفتگو با آنا:

جریمه استوکس از سوی پرسپولیس متناسب باشد تا فیفا با آن موافقت کند

وکیل بین‌المللی ورزشی گفت: باشگاه پرسپولیس باید جریمه‌ای متناسب را برای آنتونی استوکس در نظر بگیرد تا فیفا با آن موافقت کند.
کد خبر : 475488
آنتونی استوکس امیرعلی حسیمی.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، باشگاه پرسپولیس به رغم توصیه‌های کارشناسان در نقل و انتقالات زمستانی اقدام به جذب آنتونی استوکس کرد. این فوتبالیست ایرلندی که پیش از این در کشورهای یونان و ترکیه و همچنین باشگاه تراکتور دچار مشکلات حقوقی شده بود، این بار باشگاه پرسپولیس را وارد حاشیه کرده و باعث شده تا از او به فیفا شکایت شود. بنا بر ادعای سرخ‌پوشان، استوکس به ازای هر بازی غیبت باید مبلغ 50 هزار دلار جریمه پرداخت کند. تمامی اتفاقات در شرایطی رخ داد که استوکس امروز در فرودگاه لندن توسط مأموران امنیتی دستگیر شد. او قصد دارد فردا در دادگاه همیلتون به خاطر مشکلاتی که با همسرش داشته، شرکت کند.


آرش نجفی در خصوص اینکه باشگاه پرسپولیس می‌تواند به ازای هر بازی 50 هزار دلار جریمه از آنتونی استوکس دریافت کند، به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: در صورتی که بازیکن پس از اتمام مرخصی به باشگاه برنگردد، مدیران باشگاه می‌توانند با ارسال نامه‌ای به فیفا اعلام نمایند که از حقوق روزانه وی مبلغی کسر می‌شود.


وی ادامه داد: در صورت عدم بازگشت نیز مدیران باشگاه می‌توانند قرارداد را با دلایل موجه فسخ نمایند. البته باید مفاد قرارداد را با دقت مورد بررسی قرار داد و تا زمانی که این اتفاق نیفتد، نمی‌توان اظهارنظر دقیقی در خصوص قرارداد استوکس با باشگاه پرسپولیس کرد.


وکیل بین‌المللی ورزش ایران در خصوص اینکه علت بازنگشتن استوکس به ایران شیوع ویروس کرونا بوده است، بیان کرد: در رابطه با ویروس کرونا این امر می‌تواند از موارد «فورس ماژور» باشد که به صورت ناگهانی رخ داده و شاید عذر موجهی برای این بازیکن باشد. البته نیاز است تا به رویه فیفا رجوع نمود. با توجه به اینکه ویروس کرونا با رعایت نکات بهداشتی قابل پیشگیری است، به نظر نمی‌رسد مشکل به حدی باشد که عذر موجهی برای عدم بازگشت استوکس به ایران باشد.


وی در مورد اینکه باشگاه پرسپولیس 70 هزار دلار به استوکس پرداخت کرده و در گذشته این مهاجم ایرلندی به دلیل مشکلات انضباطی دچار مسائل حقوقی با سه باشگاه دیگر شده، عنوان کرد: بعید است که به ازای هر بازی 50 هزار دلار از این بازیکن کسر شود. به احتمال فراوان چنین موضوعی در قرارداد وجود ندارد چون بازیکنی مانند استوکس که در کشورهای مختلف فوتبال بازی کرده، چنین شرطی را قبول نمی‌کند.


نجفی ادامه داد: ضمن اینکه باشگاه بر اساس قوانین فیفا می‌تواند به علت غیبت در تمرینات و مسابقات، استوکس را جریمه کند ولی برای این کار نیاز به نامه‌نگاری‌های حقوقی است که معمولاً باشگاه‌های ایرانی روش انجام آن را به خوبی بلد نیستند و نمی‌توان به صورت شفاهی و حرفی این موضوع را بیان کرد. به نظرم احتمال آن وجود دارد که برای آرام کردن هواداران، بحث جریمه 50 هزار دلاری برای هر مسابقه مطرح شده است.


وی در مورد اینکه استوکس با استفاده از وکلای بین‌المللی بیشتر مشکلات حقوقی‌اش را برطرف کرده، تصریح کرد: این بازیکن با مسائلی روبه‌روست که در برخی مواقع کاری از دست وکیل هم برنمی‌آید. باید دید به چه دلیل امروز در فرودگاه لندن دستگیر شده است. موضوع اختلاف او با همسرش نیز برای او دردسرساز خواهد شد ولی این موارد ارتباطی به پرسپولیس و فیفا ندارد. مدیران باشگاه پرسپولیس باید با استفاده از روش‌های قانونی بتوانند حق خود را زنده کنند.


نجفی یادآور شد: در خصوص کسر مبلغ از قرارداد 260 هزار دلاری استوکس، رعایت تناسب عمل ارتکابی و جریمه یکی از اصول بسیار مهم جریمه کردن است. در دیوان داوری ورزش، بازیکنان به دلیل عدم تطابق تناسب فاحش مبلغ جریمه با عمل ارتکابی، جرایم مختلفی می‌شوند ولی باید با توجه به متن قرارداد استوکس شرایط او را بررسی کرد.


وی تأکید کرد: ضمن اینکه این احتمال وجود دارد باشگاهی برای مشروعیت بخشیدن به مبلغ گزاف قرارداد از بازیکن پذیرش کتبی جریمه اخذ کند که البته این پذیرش مدرک محکمی برای تناسب مبلغ نیست و حتی اگر بازیکن حاضر به پذیرش این روند شود، می‌تواند در آینده به تناسب آن اعتراض کند. بنابراین باشگاه پرسپولیس باید با روشی منطقی با استناد به قرارداد به دنبال جریمه کردن آنتونی استوکس باشد.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته