دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امام جمعه موقت زاهدان:

در کلام بزرگان اهل سنت عاشورا یعنی مبارزه با استکبار جهانی

امام جمعه موقت شهرستان زاهدان در دومین همایش قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت اظهار داشت: در کلام بزرگان اهل سنت از عاشورا به عنوان مبارزه با استکبار جهانی یاد می شود.
کد خبر : 47540

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت اسلام راهداری ضمن قدردانی از دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان برای برگزاری این همایش بزرگ و ارزشی افزود: مکتب اهل سنت از آنجا که درس آزادگی در مکتب عاشورا عرضه شد، تسلیم محض این مکتب است و در این رابطه کتاب فراوان است و القاب خاصی برای امام حسین (ع) در این کتب بیان کرده اند.


وی عنوان کرد: چنانچه نگاهی به احادیث نوشتاری و دیداری اهل سنت داشته باشیم در احادیث آمده است: «نهضت امام حسین(ع) الهی و خدایی است و رنگ و بوی انبیاء دارد. نهضت عاشورا و آزادگی لازم و ملزوم یکدیگرند. برای امر به معروف و نهی از منکر است و درس حرمت، آزادگی و آزادمنشی در مقابل دستگاه ظلم و ستم دارد.» در کلام اهل سنت قیام عاشورا را مبارزه با استکبار جهانی را می بینیم.


وی با بیان اینکه در کلام اهل سنت آمده است: «در دوره‎ای که بیداری عقل‎ها و فطرت خاموش شد، امام حسین(ع) عاشورا را خلق کرد تا انگیزه بشریت و انسانیت شکل بگیرد» گفت: هدف انبیاء در دین به زیبایی در کلام اهل سنت نمایان است.


راهداری بیان کرد: قیام امام حسین (ع) سراسر امر به معروف و نهی از منکر بود و ایشان تنها کسی هستند که همه اعضاء خانواده و اصحابشان را در راه خدا بخشیدند تا این واجب همگانی احیا شود و جامعه رشد و بالندگی یابد.


امام جمعه موقت شهرستان زاهدان عاشورا را سراسر درس حریت و آزادگی دانست و بیان کرد: عاشورا است که برای انسان آزادمنشی، فکر زیبا و دوری از ذلت را نهادینه کرد و این موضوع به خوبی در هر دو مکتب شیعه و سنی دیده می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته