دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 اسفند 1398 - 14:34
وزیر بهداشت ارمنستان:

تمام اقدامات لازم برای اطمینان از در دسترس بودن ماسک برای همه مردم انجام‌شده است

وزیر بهداشت ارمنستان با اشاره به کمبود جهانی ماسک صورت، از واردات 165 هزار عدد از این کالای بهداشتی به‌منظور اطمینان از دسترسی آن برای همه مردم این کشور خبر داد.
کد خبر : 475272
2.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از آرمن پرس، «آرسن طوروسیان» وزیر بهداشت ارمنستان طی یک نشست خبری در پاسخ به سؤالی در مورد کمبود ماسک‌های محافظ در بازار این کشور گفت: «ماسک صورت در بسیاری از کشورها موجود نیست و آنچه باقی‌مانده، گران است. ما نیاز به افزایش ظرفیت تولید داریم. در حال حاضر، 165 هزار ماسک وارد کرده‌ایم که به‌زودی 50 هزار عدد دیگر وارد خواهیم کرد. ماسک صورت در درجه نخست، در مؤسسات پزشکی بسیار موردنیاز است.»


وی با بیان اینکه مقامات دولتی ارمنستان در حال بررسی تولید ماسک در داخل هستند افزود: «بازرگانان می‌دانند که اگر در آینده نزدیک، شیوع بیماری از بین برود، تقاضا برای محصول کاهش می‌یابد. تمام اقدامات لازم برای اطمینان از در دسترس بودن ماسک‌های صورت برای همه مردم انجام‌شده است.»


وی افزود: «می‌خواهم این نکته را یک‌بار دیگر یادآوری کنم که لازم نیست هنگام قدم زدن در خیابان ماسک صورت بزنید و فقط در هنگام تماس با شخصی که ویروس تنفسی دارد باید ماسک بزنید یا افراد بیمار، باید از ماسک استفاده کنند.»


طوروسیان در رابطه با قیمت ماسک‌های صورت گفت: «بازرسان برای جلوگیری از خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی ناشی از افزایش مصنوعی قیمت‌ها، در حال نظارت بر بازار هستند» و افزود: «اختلال در بازار این محصول وجود دارد.»


انتهای پیام/4106/


 


انتهای پیام/

برچسب ها: ماسک کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته