دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 اسفند 1398 - 11:45
آنا گزارش می‌دهد؛

وقتی کرونا سمت فوتبالیست‌ها نمی‌آید!/ برگزاری لیگ به قیمت جان بازیکنان!

مسابقات ورزشی در تمامی رشته‌های ورزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا به حالت تعطیل درآمده و تنها مسابقات لیگ برتر فوتبال بدون حضور تماشاگر باید برگزار شود!
کد خبر : 475172
4402764.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، شیوع ویروس کرونا شرایط سختی را برای مردم ایران به وجود آورده است؛ با وجود اینکه به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم و هر ساله در اسفندماه شور و شوق مردم دو چندان بود؛ اما این روزها خبری از آن نیست.


خیابان‌های خلوت پایتخت و دیگر شهرهای ایران، چهره‌ ماسک زده و دستکش به دست مردم که به‌اجبار از خانه بیرون می‌آیند نشان از وضعیت قرمز است. کرونا ایران و 50 کشور دیگر را درگیر کرده است و این روزها فصل مشترک همه مردم دنیا یک واژه است؛ سلامتی.


وضعیت در برخی کشورها بحرانی است و در برخی کشورهای دیگر بحرانی‌تر. در ایران به‌واسطه شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از گسترش آن تقریباً کسب و کارها به حالت تعلیق درآمده است. مسابقات ورزشی که ارتباط نزدیکی با شیوع این ویروس دارد تعطیل شده است.


با شیوع ویروس کرونا، ستادی به نام مقابله با کرونا تشکیل شد تا در مورد مسابقات ورزشی تصمیم‌گیری کند. روز گذشته این ستاد با اعلام اطلاعیه‌ای عنوان کرد با توجه به شرایط ویژه هفته جاری برای حفظ سلامت جامعه ورزش، کلیه مسابقات باشگاه‌های ورزشی (غیر از فوتبال), سالن‌های ورزشی و استخرها به مدت صرفاً یک هفته از امروز تعطیل خواهند بود. بدیهی است لیگ برتر و لیگ‌های یک، دو و سه فوتبال همچنان بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.


انتشار این اطلاعیه با واکنش‌های زیادی همراه شد؛ خیلی از اهالی فوتبال به این موضوع واکنش نشان دادند و حتی فرهاد مجیدی به‌صراحت اعلام کرد حتماً باید بلایی سر ما بیاید تا مسابقات لیگ فوتبال لغو شود! به‌مراتب دیگر بازیکنان و مربیان لیگ برتری هم به این موضوع واکنش نشان دادند اما همچنان قرار است مسابقات لیگ برتر فوتبال مردان بدون حضور تماشاگر برگزار شود و مشخص نیست مسئولان این ستاد چرا فکر می‌کنند ویروس کرونا خطر جدی برای بازیکنان فوتبال محسوب نمی‌شود!


این در حالی است که به عقیده پزشکان سرعت شیوع این ویروس خیلی گسترده است و بدون شک در یک بازی فوتبال که برخورد بازیکنان با یکدیگر خیلی بیشتر است و بعد از هر نیمه در یک محیط کوچک کنار هم قرار می‌گیرند به‌راحتی بازیکنان در معرض این ویروس قرار می‌گیرند؛ چرا که اگر حتی یک نفر به این ویروس مبتلا شده باشد تا 14 روز به‌صورت نهفته در بدن او باقی می‌ماند و فرد ناقل 11 نفر را می‌تواند مبتلا کند. با این شرایط برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال حتی بدون حضور تماشاگر هم توجیه قابل قبولی نیست.


ضمن اینکه اکثر مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف مثل والیبال و حتی اردوی ملی‌پوشان المپیکی مانند کشتی و دیگر رشته‌های ورزشی به حالت تعطیل درآمده است. حتی در رشته فوتبال هم دیدار تیم‌های پایه و فوتبال بانوان و فوتسال هم تعطیل شدند اما مسابقات لیگ برتر فوتبال مردان باید به هر طریقی برگزار شود.


انتهای پیام/4048/4057


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته