دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1398 - 19:22
اسپر پس از امضای توافق‌نامه با طالبان:

اگر لازم شد همه چیز را لغو می‌کنیم

وزیر دفاع آمریکا گفت: اگر طالبان به تعهداتش عمل کند، همه چیز درست می‌شود و در غیر این صورت ما توافق را لغو خواهیم کرد.
کد خبر : 475088
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزارش آنا از سی‌ان‌ان، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا امروز در سخنانی در کابل با طرح ادعایی مضحک و بدون اشاره به تهاجم نیروهای ائتلاف به سرکردگی این کشور به افغانستان در سال ۲۰۰۱ میلادی که از آن به عنوان سرآغاز ناامنی‌های گسترده در منطقه یاد می‌شود؛ مدعی شد: به اینجا آمده‌ایم تا به صلح کمک کنیم و کاری کنیم که افغانستان یک کشور پویا و ایمن باشد!


وزیر دفاع بی اشاره به نقض مکرر تعهدات واشنگتن در عرصه بین‌الملل در این باره مدعی شد: نشان می‌دهیم که پس از امضا توافق با طالبان به همه چیز پایبند خواهیم بود تا یک آتش‌بس دایمی برقرار شود. با این وجود اگر طالبان به تعهداتش عمل کند، همه چیز درست می شود و در غیر اینصورت ما توافق را لغو خواهیم کرد. این فقط شروع کار است و مسیر ما آسان نیست؛ چرا که صلح در افغانستان نیاز به همکاری همه طرف‌ها دارد.


این در حالی است که دولت کنونی آمریکا تا کنون توافق‌نامه‌های متعددی را با کشورهای مختلف جهان به بهانه واهی «عدم عمل به تعهدات از سوی طرف مقابل» نقض کرده است. بر این اساس به نظر می رسد آمریکا با مشروط دانستن توافق با طالبان، راه را برای نقض عهد خود به سَبک معمول این کشور باز گذاشته است.


انتهای پیام/4129/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته