دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 اسفند 1398 - 00:05
آنا گزارش می‌دهد؛

جنگ سهمیه در آوردگاه توکیو/ قرعه به نام کیانوش یا سهراب می‌افتد؟

سهراب مرادی و کیانوش رستمی دو وزنه‌بردار کشورمان باید در دو مسابقه گزینشی المپیک شرکت کنند و با توجه به امتیازات هر دو وزنه‌بردار رقابتی تنگاتنگ بین این دو نفر به وجود آمده است.
کد خبر : 475014
01360706.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، سهراب مرادی و کیانوش رستمی، دو وزنه‌بردار کشورمان این روزها برای کسب سهمیه المپیک تلاش و در مسابقات مختلف شرکت می‌کنند تا بتوانند بر اساس امتیازات به دست آمده سهمیه المپیک را از آن خود کنند.


طبق اعلام فدراسیون جهانی وزنه‌برداری هر وزنه‌بردار برای رسیدن به سهمیه المپیک باید در 6 مسابقه گزینشی المپیک شرکت کند تا بتواند به سهمیه المپیک طبق امتیازات به دست آمده برسد. وزنه‌برداری کشورمان با توجه به دوپینگ سال‌های گذشته تنها به دو سهمیه در توکیو محکوم شده است و حالا از بین پولادمردان ایران تنها دو نفر می‌توانند در آوردگاه توکیو روی تخته بروند.


بدون شک حساس‌ترین وزن المپیکی، وزن 96 کیلوگرم است؛ جایی که سهراب مرادی و کیانوش رستمی، دو وزنه‌بردار نام‌آشنای کشورمان حضور دارند و باید دید بالاخره قرعه المپیک به نام کدام یک از این دو وزنه‌بردار می‌افتد و از بین این دو نفر کدام راه توکیو را در پیش می‌گیرند. سهراب و کیانوش در المپیک ریو در سال 2016 به دو نشان زرین المپیک رسیدند؛ رستمی در وزن 85 کیلوگرم و سهراب در وزن 92 کیلوگرم هر دو به مدال طلای المپیک ریو رسیدند و حالا هر دو وزنه‌بردار در وزن 96 کیلوگرم با یکدیگر رقابت می‌کنند تا بتوانند به سهمیه المپیک برسند.


سهراب مرادی در تازه‌ترین مسابقه گزینشی المپیک در امارات روی تخته رفت و توانست پس از ماه‌ها دوری به دلیل مصدومیت عملکرد قابل قبولی داشته باشد. او در امارات 803 امتیاز کسب کرد و جمع امتیازهای خود را به 2136 رساند. البته مرادی باید در دو مسابقه گزینشی دیگری یکی در کلمبیا و دیگری مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان روی تخته برود و اگر بتواند در کلمبیا 15 کیلوگرم بیشتر از امارات وزنه بزند و در ازبکستان هم 10 کیلوگرم بیشتر از کلمبیا وزنه بزند یکی از المپیکی‌های کشورمان محسوب می‌شود و با امتیاز کامل راهی توکیو خواهد شد.


در مقابل سهراب مرادی که اگر بتواند در دو مسابقه دیگر امتیازات لازم را بگیرد راهی المپیک می‌شود؛ رستمی اما شرایط سختی پیش رو دارد. کیانوش رستمی امتیاز چند مسابقه مهم را از دست داد به همین خاطر نسبت به مرادی کار سخت‌تری برای کسب سهمیه پیش رو دارد. او در مسابقات قهرمانی جهان اوت کرد و امتیاز این مسابقه را از دست داد. در رقابت‌ها جام فجر هم همین شرایط پیش آمد و نتوانست امتیازی کسب کند. البته در مسابقات قطر کاپ رستمی عملکرد خوبی داشت اما او در دو مسابقه پیش‌رو باید امتیاز بالایی کسب کند تا مجموع امتیازات او به عدد ۳۲۹۵ برسد و در راه المپیک قدم بردارد.


البته باید دید مسابقات پیش‌رو به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار خواهد شد یا خیر؛ متأسفانه شیوع ویروس کرونا مشکلات زیادی برای ورزش دنیا و از جمله ایران به وجود آورده است. در همین مسابقات غرب آسیا که به میزبانی امارات برگزار شود؛ کشور امارات به دو وزنه‌بردار کشورمان بیرالوند و علی هاشمی اجازه حضور نداد و همین موضوع باعث شد تا این دو وزنه‌بردار این مسابقات را از دست بدهند. سهراب مرادی هم با توجه به اینکه از مدت‌ها قبل در دبی حضور داشت، توانست در این مسابقه شرکت کند در غیر این صورت او هم از حضور در این مسابقه منع می‌شد.


اما آن چه مشخص است هر دو وزنه‌بردار کشورمان، سهراب مرادی و کیانوش رستمی رقابت تنگاتنگی با هم دارند و شاید شرایط برای این دو وزنه‌بردار به گونه‌ای پیش برود که به فاصله یک امتیاز ناچیز یکی در راه المپیک قدم بردارد و دیگری از کاروان جا بماند. به هر حال باید ببینیم در دو مسابقه پیش‌رو این نفرات چه امتیازاتی کسب خواهند کرد.


انتهای پیام/4048/4057/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته