دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1394 - 16:33

کارشناس روس: استفاده از «ایرباس 320» باید ممنوع شود

کارشناس روسی معتقد است که به‌کارگیری هواپیماهای «ایرباس 320» و «بوئینگ 737» در خطوط هوایی روسیه باید ممنوع شود.
کد خبر : 47488

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از «اسپوتنیک»، مدیر شرکت هواپیمایی «کوغالیم افیا» اعلام کرد که سقوط هواپیمای «ایرباس 321» که در 31 اکتبر (روز شنبه) در حال پرواز به سمت «سن‌پتربورگ» بود، به‌دلیل تاثیر عوامل خارجی بر آن بوده است.


«سرگئی ایساکوف» کارشناس روسی در مصاحبه با روزنامه «کومزومولسکایا براودا» با استناد به گزارش سازمان هواپیمایی بین‌المللی گفت: معتقدم که شرکت‌های هواپیمایی دیگر نباید از هواپیماهای «ایرباس 320» و «بوئینگ 737» استفاده کنند.


وی افزود: 85 درصد حوادث هوایی به این دو نوع هواپیما اختصاص دارد و می‌گویند که هواپیماهایی از نوع «ایرباس 321» وابسته به شرکت «کوغالیم افیا» در زمان فرود، سرعت و ارتفاعشان بیش از حد کاهش می‌یابد.


این در حالی است که شبکه خبری «العربیه» گزارش کرد: «الکساندر اسمیرنوف» معاون مدیرعامل شرکت هوایی «کوگالیماویا» گفته است هواپیمای «ایرباس 321» در آسمان چند تکه شد و سپس به زمین سقوط کرد. کارشناسان فنی هنوز مشغول بررسی و تعیین علت سقوط هواپیما هستند.


هواپیمای روسی روز شنبه از شرم‌الشیخ در شبه‌جزیره سینا عازم شهر سن‌پترزبورگ در روسیه بود که چند دقیقه بعد از برخواستن به زمین سقوط کرد و همه 224 سرنشین آن کشته شدند.


این در حالی است که برخی رسانه‌های خبری از جمله خبرگزاری رویترز و شبکه خبری «سی‌بی‌اس» گزارش کردند: یک ماهواره آمریکایی در زمانی‌که هواپیمای روسی بر فراز آسمان مصر از صفحه رادار ناپدید شد، یک تشعشع ثبت کرده است.



انتهای پیام/

برچسب ها: بوئینگ 737
ارسال نظر
قالیشویی ادیب