دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1398 - 13:00
یک فعال عرصه رسانه در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

سیاسی نکردن «کرونا»؛ نخستین قدم در مقابله با موج‌سواری رسانه‌های معاند

فعال رسانه‌ای گفت: در عرصه پوشش اخبار مرتبط با کرونا جناح‌های سیاسی و رسانه‌ها نباید این بیماری را سیاسی کنند تا از این طریق اجازه میدان‌داری به رسانه‌های معاند داده نشود.
کد خبر : 474647
IMG_20200227_133418_611.jpg

ابراهیم رسولی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم در عرصه پوشش رسانه‌ای اخبار مرتبط با کرونا میدان را به رسانه‌های بیگانه ندهیم، ضروری است همه جناح‌های سیاسی اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا مدنظر قرار دهند که نباید کرونا را سیاسی کنند.


وی با بیان اینکه اگر به سمت سیاسی کردن بیماری کرونا حرکت کنیم، قطعاً در مقابل رسانه‌های بیگانه شکست خواهیم خورد، گفت: رسانه‌های معاند تلاش می‌کنند تا از طریق موج‌سواری بر روی نارضایتی‌های عمومی، برای خود میوه‌ای برداشت کنند.


فعال رسانه‌ای ادامه داد: جریانات سیاسی باید قصه کرونا را سیاسی نبینند تا همه توانایی کمک به یکدیگر را داشته باشند.


رسولی با بیان اینکه مچ‌گیری در فضای رسانه‌ای به‌ویژه در شرایطی که کشور با شیوع یک بیماری دست و پنجه نرم می‌کند، اصلاً صحیح و عاقلانه نیست، یادآور شد: اگر هم‌دلی و وحدت در میان مردم و جریانات سیاسی وجود داشته باشد و رسانه‌های به درستی جریان‌شناسی کنند، هرگز رسانه‌های معاند در نیل به اهدافشان موفق نخواهند شد، ولی اگر رسانه‌های معاند به دودستگی جریانات سیاسی در مسائل ملی پی ببرند، قطعاً از موج نارضایتی سوءاستفاده می‌کنند.


وی گفت: حتماً به مسئله کرونا به‌عنوان یک موضوع ملی نگاه کنیم و همه برای بهبود شرایط باید تلاش کرد.


فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: در ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور، رسانه‌های داخلی دچار افراط و تفریط در امر اطلاع‌رسانی شده بودند، اما به مرور زمان شرایط بهتر شد و رسانه‌های به یک واقع‌بینی دست یافته‌اند.


انتهای پیام/4079/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته