دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1394 - 15:19

ماجرای ادعای رسایی و شش فریم عکس از خواب نماینده تهران در مجلس

حمید رسایی نماینده تهران مدعی شده است که خبرگزاری آنا برای تخریب او، عکس‌های تهیه‌شده از این نماینده در صحن علنی مجلس را به خبرگزاری مهر فروخته است؛ این در حالی است که عکاس خبرگزاری مهر تأکید می‌کند که مستندات عکس‌های در حالت خواب رسایی نزد خبرگزاری مهر موجود است.
کد خبر : 47459

گروه سیاسی ـ مهدی روزبهانی: حمید رسایی به انتشار عکس‌‌ در حالت خواب خود، معترض شده است. ماجرا مربوط به عکاسی دو عکاس از دو رسانه متفاوت است که روز گذشته از صحن علنی مجلس شورای اسلامی گزارش تصویری تهیه کرده‌اند. اما این گزارش‌ها که شیوه نامتعارف نشستن یک نماینده را به تصویر کشیده است، به مذاق رسایی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی خوش نیامده است.


رسایی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار مجدد دو عکس‌ که در یکی از آنها حالت خواب دارد و در دیگری به شیوه‌ای نامتعارف نشسته و عمامه را به جلوی پیشانی کشانده است، ماجرای تهیه این عکس‌ها را این‌گونه روایت می‌کند: «در حاشیه جلسه، عکاس این تصاویر را دوربین به دست دیدم و او در حالی که می‌دانست من در این حالت نشسته بودم، گفت: چند تصویر از شما در حالتی گرفته‌ام که مثل خوابیدن است. گفتم همان را هم منتشر می‌کنی؟ گفت: نه»


رسایی همچنین نوشته که عکاس این دو عکس یکی است و آن هم، عکاس خبرگزاری آنا وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی است که یکی از آن‌ها را به خبرگزاری مهر فروخته است. رسایی معتقد است که هم خبرگزاری مهر و هم خبرگزاری آنا هم‌سو و حامی دولت هستند. وی همچنین مدعی شده است که این دو خبرگزاری با این اقدام خواسته‌اند «طلبه منتقد سیاست‌های غلط دولت را تخریب کنند».


اما واقعیت ماجرا چیست؟


وحید خدادادی عکاس خبرگزاری آنا و حسین رزاق‌نژاد عکاس خبرگزاری مهر دو عکاسی هستند که دو گزارش تصویری از صحن علنی روز گذشته مجلس تهیه کردند.


روایت عکاس آنا


به گزارش آنا، وحید خدادادی می‌گوید روز گذشته به دلایلی کمی دیرتر به صحن علنی مجلس رسیدم. وقتی که در جایگاه در حال عکاسی بودم آقای رسایی از پایین فریاد کشید که عکس در حالت خواب مرا شما گرفتی؟ و من پاسخ دادم که نه من تازه رسیده‌ام. رسایی مجدد پرسید که پس عکس را چه کسی گرفته و من دوباره تکرار کردم تازه رسیده‌ام و نمی‌دانم. خدادادی که سال‌هاست برای خبرگزاری آنا عکاسی می‌کند در تشریح ماجرا می‌گوید که رسایی دوباره فریادزنان پرسید که از کدام خبرگزاری هستی؟ و من هم پاسخ دادم خبرگزاری آنا. خدادادی، ادعای رسایی را تکذیب می‌کند و می‌گوید که من فقط عکس‌ها را در خبرگزاری‌ای که در آن کار می‌کنم یعنی خبرگزاری آنا منتشر کردم که مستندات عکس‌های تهیه‌شده هم موجود است. عکاس آنا یادآور شد که در گزارش تصویری این خبرگزاری فرمی از خواب نماینده تهران وجود ندارد بلکه تصویر منتشر شده از رسایی، او را در حال لم دادن روی صندلی با عمامه‌ای که به چشمانش نزدیک شده است، نشان می‌دهد.


روایت عکاس مهر


حسین رزاق‌نژاد، عکاس خبرگزاری مهر نیز به ادعای اینستاگرامی حمید رسایی واکنش نشان داده است. رزاق‌نژاد در تکذیب ادعای رسایی مبنی بر اینکه عکاس آنا عکس خود را به خبرگزاری مهر فروخته است، در صفحه اینستاگرامش نوشت: «خدا رو شکر عکس‌ها اگزیف دارن، مدل دوربین و لنز، ساعت و تاریخ ثبت عکس و کپی‌رایت اسم بنده که توی دوربین وارد کرده بودم هم توش نوشته شده.»


حمید رسایی در پیام اینستاگرامی خود در توضیح عکسی که در آن حالت خواب وی ثبت شده، نوشته است: «عکسی از من منتشر کرد که واقعا در آن چشم‌هایم سنگین شده بود هر چند مربوط به زمانی بود که جلسه علنی پایان یافته و همکاران در حال خروج از صحن بودند.»


رزاق‌نژاد، عکاس خبرگزاری مهر هم که پاسخ این ادعای رسایی را در اینستاگرام خود داده و نوشته که «آقای رسایی به جای اینکه پاسخ بدن چرا خوابیده بودن، ادعا کردن این عکس رو مهر از آنا خریده . . . بعلاوه من حداقل شش فریم پیاپی از این عکس دارم که تو تمامشون ایشون خوابن، بنابر این شبهه پلک زدن و بقیه حرفاشون هم به سادگی رد میشه».


رزاق‌نژاد همچنین نوشته «عرض دیگه‌ای نیست، فقط من آخرش نفهمیدم مجلس جای خوابه یا نه، اگر هست، چرا ناراحتن ایشون؟ اگر نیست چرا خوابیده بودن ایشون؟»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته