دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1393 - 10:18
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با آنا:

اعزام دانش‌آموزان دختر به حج عمره امکان‌پذیر نیست/ وام یک میلیونی برای عمره‌گذاران پسر

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اعزام دانش آموزان دختر به حج عمره از طرف عربستان ممنوع اعلام شده است، گفت: دو هزار و 600 نفر از دانش آموزان پسر در قالب کاروان‌های دانش آموزی به حج عمره اعزام شدند که این اعزام‌ها تا پایان اسفند ماه ادامه خواهد داشت.
کد خبر : 4745

حمیدرضا کفاش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، در خصوص اعزام دانش‌آموزان پسر به عمره مفرده، اظهار کرد: دو هزار و 600 نفر از دانش آموزان پسر از اواخر هفته گذشته در قالب کاروان‌های دانش‌آموزی به حج عمره اعزام شدند. همچنین اعزام دانش آموزان به حج عمره تا پایان اسفند ماه ادامه خواهد داشت.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ارائه تسهیلات یک میلیون تومانی به عمره گذاران دانش‌آموز بیان کرد: هزینه اعزام دانش ‌آموزان به حج عمره مبلغ دو میلیون تومان است که یک میلیون تومان آن را خود دانش‌آموز پرداخت می‌کند و مابقی از طریق اعطای وام به متقاضیان پرداخت می شود.


کفاش با اشاره به مذاکرات اخیر سازمان حج و زیارت با مسئولان عربستانی پیرامون اعزام دانش آموزان دختر به حج عمره عنوان کرد: اعزام دانش‌آموزان و دانشجویان دختر از طرف کشور عربستان ممنوع است و در قوانین این کشور نیز آمده است که هر خانمی صرفا با محرم خویش می‌تواند به حج عمره اعزام شود.


معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اعزام پنج هزار دانش‌آموز دختر و پسر به عتبات عالیات گفت: دختر‌ها به همراه مادر و پسر‌ها به همراه پدر خود برای سفر به عتبات عالیات با توجه به ظرفیت استان‌ها تقسیم‌بندی شده‌اند که از اواخر بهمن ماه اعزام آنها آغاز شده است.


وی با بیان اینکه تاکنون 500 هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند، افزود: اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد. همچنین با وجود اینکه در ایام عید اولویت با اعزام خانواده ها است اما اعزام دانش آموزان در این ایام همچنان انجام می شود.
کفاش با تاکید بر اینکه استان‌ها تا پایان سال تحصیلی می‌توانند از سهمیه اعزام خود استفاده کنند، اظهار کرد: تاکنون بیش از 5 میلیارد تومان توسط خانواده‌ها و حدود یک میلیارد تومان از طریق مشارکت سازمان‌ها و نهادها در استان‌ها برای اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور کمک شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات وزارت آموزش و پرورش نیز برای این سفرها مبلغ 5 میلیارد تومان اختصاص یافته است اما اگر بخواهیم اردوها را ادامه دهیم با کمبود اعتبارات مواجه می شویم که امیدواریم این کسری اعتبار از طرف ستاد مرکزی راهیان نور تامین شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته