دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1393 - 10:55
آخرین تحولات اوکراین و اجرای توافق «مینسک2»؛

آغاز مبادله زندانیان میان کی‌یف و استقلال‌طلبان/ استقلال‌طلبان اوکراینی سلاح سنگین را تحویل می‌دهند

به دنبال تعهد اوکراین و روسیه بر اجرای توافق مینسک 2 که هفته گذشته میان دو طرف امضا شد، از امروز یکشنبه مبادله زندانیان میان کی‌یف و استقلال‌طلبان هوادار روسیه آغاز شده است. همچنین استقلال‌طلبان در توافقی با روسیه متعهد شده‌اند که در مدت 2 هفته سلاح سنگین خود را تحویل دهند.
کد خبر : 4743

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «بی‌بی‌سی»، منابع محلی در اوکراین گزارش کردند که نیروهای دولتی و استقلال‌طلبان هوادار روسیه در حال مبادله زندانیان خود هستند.


براساس این گزارش، «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین با تایید این خبر افزود: تاکنون ۱۰۳ سرباز ارتش اوکراین آزاد شده‌اند و قرار است در مقابل آزادی سربازان، حدود ۵۰ نفر از نیروهای استقلال‌طلبان آزاد شوند.


مبادله زندانیان بخشی از توافق دو طرف درگیر در اوکراین برای برقراری آتش‌بس است. این توافق هفته گذشته انجام شد، گرچه تاکنون توقف کامل درگیری‌ها محقق نشده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که در شرق اوکراین و با وجود تفاهمی که صورت گرفته است، دو طرف همچنان در برخی زمان‌ها با یکدیگر درگیر می‌شوند.


از سوی دیگر «آلکساندر لنتسف» ژنرال روس گفت: استقلال‌طلبان شرق اوکراین پذیرفته‌اند که سلاح‌ سنگین خود را تحویل دهند.


وی افزود: استقلال‌طلبان هوادار روسیه موافقت‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند که بر اساس آن، تحویل سلاح سنگین از امروز یکشنبه آغاز و در دو هفته آینده تپایان می‌یابد.


این تحولات در حالی صورت گرفته است که هزاران اوکراینی و چند رهبر اروپایی قرار است امروز یکشنبه در کی‌یف، پایتخت اوکراین در تظاهراتی یاد قربانیان اعتراضات سال گذشته را گرامی بدارند.


انتهای پیام/

برچسب ها: اوکراین
ارسال نظر
هلدینگ شایسته