دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1393 - 10:14
در آستانه برگزاری دومین جشنواره اختراعات و ابتکارات تهران مطرح شد

اقبال شاکری: خط تولید فناورانه جدید باعث کاهش بهای تمام شده محصول خواهد شد

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران و داور دومین جشنواره ابتکارات و اختراعات گفت: در شرایطی که اقتصاد مقاومتی ملاک عمل نظام جمهوری اسلامی است، بهره‌گیری از دستاورد‌های داخلی می‌تواند سبب افزایش قدرت علمی، اعتماد به نفس و نیز کاهش بهای تمام شده محصول شود.
کد خبر : 4741

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اقبال شاکری با اشاره به اهمیت برگزاری چنین جشنواره‌هایی تاکید کرد: فارغ از اینکه خروجی این جشنواره‌های فناوری و کارآفرینی خیلی سریع به مرحله تجاری‌سازی برسند باید گفت نفس پرداختن به این موضوع سبب افزایش قدرت علمی، خلاقیت و فناوری در کشور می‌شود.


وی ادامه داد: هم اکنون قشر تحصیل کرده ما به مسائل و مبنای امور آگاه هستند به گونه‌ای که در عرصه‌های علمی داخلی و بین المللی و تبع آن موفقیت‌شان مبین این موضوع است، بنابراین باید زمینه شرکت حداکثری آنان در چنین برنامه‌هایی فراهم و از ظرفیت نخبگان بهره گرفته شود.


داور دومین جشنواره ابتکارات و اختراعات تصریح کرد: چنین اقداماتی در حوزه مدیریت شهری موجب افزایش اعتماد به نفس و باور اتکا به دستاورد‌های داخلی در زمینه‌های گوناگون اعم از خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و مباحث نظارت و حقوقی خواهد شد. این در حالی است که اتکا به این فناوری‌های نوین موجب کاهش بهای انجام شده و افزایش ضریب ایمنی پروژه‌ها می‌شود.


رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: ضرورت به کارگیری چنین اقداماتی در مدیریت شهری اجتناب‌ناپذیر است آن هم در شرایطی که دستیابی به درآمد‌ها و توسعه پایدار سبب رشد و تعالی شهر خواهد شد. از اینرو اگر کاری کنیم حوزه‌های معاونت اجرایی شهرداری خود این نیازسنجی را داشته باشند و در جذب ابتکارات و خلاقیت‌ها اقدام کنند می‌تواند در کاهش هزینه‌های شهر موثر باشد. این در حالی است که تجاری‌سازی و به تولید انبوه رساندن این محصولات هزینه‌های جانبی زیادی ندارد در حالی که صرفه جویی اقتصادی بسیاری به بار خواهد آورد و این‌‌ همان تحقق اقتصاد مقاومتی است.


اقبال شاکری افزود: از اینرو من از تمام معاونت‌ها و حوزه‌های ستادی و اجرایی شهرداری دعوت می‌کنم با حضور خودشان به فرایند تبدیل این ایده‌ها به تجاری‌سازی آن کمک کنند چرا که این اختراعات و ابتکارت جز ثروت و دارایی ما محسوب می‌شود و برای مدیریت شهری سودآوری هم خواهد داشت.


داور دومین جشنواره اختراعات و ابتکارات یاد آور شد: اگر ما بتوانیم خط تولید چنین ایده‌هایی را به وجود آوریم به یقین می‌توانیم کاهش هزینه‌های تمام شده محصولات را میسر سازیم به بیان دیگر خط تولید فناورانه جدید باعث کاهش بهای تمام شده محصول اعم از کالا و خدمات می‌شود.


پوریا خداوردی رئیس کمیته تجاری ازی دومین جشنواره اختراعات و ابتکارات تهران نیز اظهار کرد: در راستای موفقیت مبتکران (مخترعان، کارآفرینان و شرکت‌های فناور) شرکت کننده در این جشنواره به بهترین ابتکاراتی که قابلیت تجاری‌سازی در خصوص رفع نیازهای شهری و مجتمع‌های چند منظوره را داشته و تجاری شوند جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.


وی افزود: امروزه در کلانشهر‌ها شاهد شکل‌گیری نوع جدیدی از فعالیت در چارچوب مجتمع‌های چند منظوره هستیم، به گونه‌ای که در شهر تهران بیش از صد مجتمع تجاری چند منظوره در دست ساخت بوده و این در حالی است که این مجتمع‌ها با چالش‌های مصرف انرژی، جمع‌آوری پسماند، جذب جمعیت در فضای تجاری و مسائل زیر ساختی، فنی، ترافیکی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... چالش‌های جدید شهری در حوزه‌های نفوذ درجه یک و درجه دوم هستند که نیاز به روش‌های جدید و مبتکرانه را بیش از پیش نمایان ساخته‌اند. لذا این امر سبب شده که سرمایه‌گذاران این مجتمع‌ها بدنبال راهکارهای گوناگون مدیریت این چالش‌ها باشند.


گفتنی است این جشنواره از تاریخ ششم الی نهم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران (بوستان گفتگو) برگزار می‌شود. دومین جشنواره اختراعات و ابتکارات تهران با شعار «فرهنگ خلاقیت و کارآفرینی؛ موتور محرک اقتصاد مقاومتی» برگزار می‌شود و همه حقوق جشنواره متعلق به شرکت تعاونی مبتکران است و مرکز علمی کاربردی شهرسازی، نوسازی و بهسازی شهرداری تهران برگزار کننده دومین دوره جشنواره است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته