دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کمیسیون مشترک ایران وصربستان برگزار می‌شود

در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت با معاون نخست وزیر و وزیر تجارت، گردشگری و مخابرات صربستان بر برگزاری کمیسیون مشترک در آینده نزدیک به منظور توسعه و تعمیق روابط دو کشور تاکید کردند.
کد خبر : 47407

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از شاتا، محمدرضا نعمت‌زاده در این دیدار گفت: ظرفیت‌های دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان بیش از وضعیت موجود اعلام شده است، لذا با برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری می‌توان به بررسی راهکارهای توسعه اقتصادی و تجاری پرداخته شود.


وی افزود: می‌بایست با تدوین برنامه‌های بلندمدت به همکارهای خود عمق ببخشیم تا تمامی ظرفیت‌های صنعتی، تجاری و بازرگانی شناسانده و معرفی شود و در مورد آنها تصمیم‌گیری کنیم.


او در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه منابع طبیعی، معادن، هیدروکربن‌ها و همچنین نیروی انسانی جوان متخصص است، گفت: جمهوری صربستان با لحاظ این موارد می تواند همکاری‌های گسترده با جمهوری اسلامی ایران را کلید بزند.


راسیم لیانیچ نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایران و صربستان از جایگاه خوبی در منطقه برخوردارند، لذا توسعه روابط میان این دو کشور می‌تواند فواید مطلوبی به همراه داشته باشد.


معاون نخست وزیر و وزیر تجارت، گردشگری و مخابرات کشور و فرستاده رییس جمهور صربستان در ادامه یادآور شد: برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری میان این و صربستان می‌تواند نقطه عطفی در توسعه روابط در سایر عرصه‌ها نیز باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته