دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1398 - 09:00

سفر به شهر شگفتی های خاورمیانه را در نوروز امسال از دست ندهید!

مسقط جاییست برای نفس کشیدن و زندگی کردن. شهری است اصیل و دوست داشتنی که حتی میزان زرق و برقش هم در حدی متعارف و معقول است.
کد خبر : 474062
8989.png

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا مسقط شهری زیبا در عمان است که به عنوان پایتخت آن نیز شناخته می شود. اما مسقط شهری فراتر از این تعریف کوتاه است! مسقط جاییست برای نفس کشیدن و زندگی کردن. شهری است اصیل و دوست داشتنی که حتی میزان زرق و برقش هم در حدی متعارف و معقول است. مسافرین زیادی هستند که دوست دارند تا به مقصدی با این مشخصات سفر کنند و به همین خاطر بدون معطلی، به سراغ خرید تور مسقط می روند. اما هنوز هم هستند کسانی که مقصد سفر بهاری خود را پیدا نکرده اند و از این رو برای آن ها می خواهیم تا دلایلی را در این مطلب مورد بررسی قرار دهیم که با خواندن آن ها مجاب می شوید که با تور مسقط به این شهر سفر کنید.



زیباترین شاهکارهای معماری جهان عرب را در مسقط باید دید!


سبک معماری ساختمان های عربی، خاص خودشان است و پر است از نمادهای مردم صحرا. بناهایی که وفادارند به فرهنگ بیابانی خود و در عین حال، زیباترین جلوه های مدرنیته را در خود به خوبی نشان می دهند. حال بهشت ساختمان هایی با این سبک معماری بدون شک، شهر مسقط است.


قطعا مسقط بیشتر زیبایی را مدیون وجود چنین ساختمان هایی با چنین معماری زیبا و بی نظیر است. اگر به هنر علاقه دارید و یا کمی فراتر از آن، دوست دارید تا شهری با معماری متفاوت ببینید و دیدی فراتر از یک گردشگر شاد در سفر با تور مسقط داشته باشید، پیشنهاد می کنیم که ساختمان های همچون کاخ ال عالم (Al Alam) را که ترکیبی زیبا و هنری از رنگ های آبی و طلایی است را به همراه خانه اپرای سلطنتی مسقط (Royal Opera House) ببینید.


 این مرکز هنری، ترکیبی است از آمیزش هنر معماری ایتالیایی و عمانی که البته مواد سازنده آن همانند سنگ های استفاده شده در این بنا نیز همین ترکیب را دنبال می کنند. البته مساجد این شهر هم بسیار زیبا و دیدنی هستند. سرآمدترین این دسته از بناهای مذهبی با معماری اصیل و خاص اسلامی خود، مسجد معروف سلطان قابوس است. این مسجد زیبا، گنبد طلایی دارد که 50 متر ارتفاع دارد و یکی از زیباترین هارمونی های بصری را به وجود آورده است.


همچنین در سفر به مسقط این امکان را دارید که برای رزرو هتل های مسقط به سراغ گزینه هایی همچون هتل ال بوستان بروید و در یکی از زیباترین اقامتگاه های این شهر اقامت نمایید. البته انتخاب با شماست و اگر برای رزرو هتل خود به یکی از بهترین شرکت های خدماتی گردشگری و مسافرتی ایران مراجعه نمایید، انتخاب های مختلفی پیش روی شما قرار خواهد گرفت.


بهترین بازارهای عربی در مسقط قرار دارند


زیباترین بازارهای سنتی در بین کشورهای عربی را باید در مسقط بجویید! در بازارهای این شهر، می توانید متفاوت ترین کالاهای جهان را هم از نزدیک ببینید و حتی به عنوان سوغاتی خاص از سفر به مسقط برای خود و عزیزانتان بیاورید. البته ممکن است که خرید این سوغاتی های خاص کمی برای شما گران تمام بشوند زیرا عمدتا وسایلی هستند از جنس طلا و جواهرات بسیار زیبا و خاص، پشم نرم و کره ای لاما و انواع شترها، سرامیک های منقش به طرح های سنتی و زیبا و دست سازه های از چرم و یا پشم شتر. البته توصیه می کنیم که در هنگام خرید در بازارهای مسقط از چانه زدن و سبک خرید کردن اصلا غافل نشوید و آگاه باشید که با این کار، برد با شماست!


مسقط، بهشتی برای شکم گردها!


شاید برایتان عجیب باشد که گردشگرانی در دنیا وجود داشته باشند که برای شکم گردی و خوردن خوشمزه ترین غذاها به جایی سفر کنند. باید بگوییم که مسافرانی هستند که تنها برای چشیدن طعم خوشمزه غذاهای خاص و سنتی مسقط با خرید یک بلیط هواپیما مسقط به این شهر سفر می کنند. مخصوصا این که خوشمزه ترین غذاهای دریایی را می توان در این شهر نوش جا کرد.


اگر مسافر مسقط هستید، پیشنهاد می کنیم تا شاه ماهی خوابانده شده در کاری، ماهی دریایی با سس نارگیل تازه، خورش سیر، انواع کباب های تازه گوشت، هوموس و بسیاری از غذاهای سنتی دیگر این شهر را در بهترین رستوران های ساحلی و یا حتی دکه های خیابانی آن تجربه کنید و یک شکم گردی حسابی را در این مقصد تجربه نمایید.



آثار تاریخ اصیل و غنی مسقط را باید از نزدیک دید!


مسقط شهری آرام، نورانی و بی هیاهو است که از گذشته تا به حال در آرام ترین حالت ممکن، روزگار را سپری کرده است. البته نه تنها شهر مسقط بلکه سراسر کشور عمان در زمان حکومت سلطان قابوس، بسیار پیشرفت کرده اند. اگر نوار فیلم گذر روزگار را در بخش کشور عمان و شهر مسقط به عقب بازگردانیم، قدیمی ترین بقایای به جای مانده از عصر سنگی را در آب و خاک این کشور خواهیم دید.


حال جالب است بدانید که عمان و تمامی شهرهایش روزگاری، تحت فرمانروایی اشکانیان، هخامنشایان و ساسانیان بوده است. دیدن این تاریخ پربار و زیبا چه در موزه های آن و چه در بازدید از اماکن تاریخی این شهر و در مقیاسی بزرگ تر کشور، یکی از انگیزه هایی است که می توان با تکیه بر آن، تور مسقط را برای بهار امسال از یکی از بهترین شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری خریداری کرد و با پشتیبانی 24 ساعته در تمامی ایام هفته به دیدن آن رفت.


در این مطلب، مهم ترین دلایلی که به واسطه وجودشان باید سفر به مسقط را حال چه با تور و چه به وسیله خرید بلیط هواپیما در برنامه های خود قرار دهید را برایتان بیان نمودیم. به این شهر زیبا بروید و سفری متفاوت را با تکیه بر خدمات یکی از بهترین و معتبرترین شرکت های خدمات گردشگری و مسافرتی ایران برای خود رقم بزنید.


منبع: eligasht.com
اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: 0218540
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7


انتهای پیام/4127/


 


انتهای پیام/

برچسب ها: سفر نوروزی مسقط
ارسال نظر
هلدینگ شایسته