دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جمع استادان واحد کرمان

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: 13 آبان انقلاب ما جهانی شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام 13 آبان را روز جهانی شدن انقلاب اسلامی در ایران دانست.
کد خبر : 47393

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سید مرتضی نبوی در جمع استادان شرکت‌کننده در همایش «ضرورت استکبار ستیزی و مقابله با نفوذ دشمن» واحد کرمان نگاه بزرگ امام خمینی(ره) از باب دشمن‌شناسی را در سه سطح مختلف دانست و اظهار کرد: امام راحل (ره) از پیش از پیروزی انقلاب دشمن ایران را در سه سطح داخلی، منطقه‌ای و جهانی معرفی کرد.


وی افزود: در سطح داخلی امام(ره) معتقد بودند که رژیم پهلوی اصلاح‌شدنی نیست و برای اصلاح داخل باید ریشه‌کن شود، حال آنکه در همان زمان افرادی مثل پیروان نهضت آزادی با این نظر مخالف بودند.


نبوی در سطح منطقه‌ای اسرائیل را دشمن اصلی معرفی کرد و ادامه داد: حضرت امام(ره) می‌فرمود که سرنوشت اسلام در فلسطین تعیین می‌شود و این جمله با نظر یکی از نظریه‌پردازان غرب که اخیرا بیان کرده که اسرائیل خاکریز نهایی غرب در برابر اسلام است بسیار به هم نزدیک است و نشان‌دهنده عمق جهان‌بینی حضرت امام است.


اینکه شش کشور قدرتمند جهان چند سال در تلاش هستند تا با ایران به توافقی برسند نشانه اهمیت و استراتژیک بودن نقش ایران در جهان امروز است

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی آمریکا را دشمن اصلی و جهانی از منظر امام راحل(ره) معرفی کرد و توضیح داد: وقتی می‌گوییم در 13 آبان و در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا انقلاب ما جهانی شد و نقطه عطفی در تاریخ جهان بود به گزافه نگفته‌ایم، چنانکه بعدها حضرت امام(ره) نیز تاکید کرد انقلابی بزرگتر از انقلاب اول بود و این موضوع به مرور زمان تبیین شد.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، انقلاب اسلامی در ایران را به دلیل تاثیری که در منطقه و در جهان داشته است، بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: قبل از پایان جنگ سرد آمریکا شوروی و کمونیسم را دشمن جهان آزاد معرفی می‌کرد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران به عنوان دشمن جهان امروز در تمام دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه معرفی شد و اینها نشان‌دهنده قدرت ایران است.


وی استفاده از لفظ شیطان بزرگ برای نامگذاری آمریکا را از سوی امام خمینی(ره) بسیار هوشمندانه و ظریف دانست و ادامه داد: شیطان وعده می‌دهد اما خلف وعده می‌کند و تا دنیا باقی باشد با انسان دشمن خواهد بود. بنابراین نمی‌توان به وعده‌های آمریکا دلخوش بود و نه تنها تجربه ما این را می‌گوید بلکه دوستان منطقه‌ای و جهانی آمریکا نیز در زمانی که به نفع این کشور نبوده است، از سوی دولتمردان آمریکا تنها رها شدند.


نبوی گریزی هم به برجام و مذاکرات هسته‌ای داشته است و افزود: اینکه شش کشور قدرتمند جهان چند سال در تلاش هستند تا با ایران به توافقی برسند نشانه اهمیت و استراتژیک بودن نقش ایران در جهان امروز است اما مردم ایران باید بدانند که تغییری از سوی کشورهای اروپایی و در دشمنی آنها با ایران پدید نخواهد آمد و آنها نیز بدانند ملت ایران از اصول خود ذره‌ای عقب‌گرد نخواهد کرد.


حجت‌الاسلام حمید انصاریان نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان کرمان نیز در این همایش، با استناد به آیات قرآن، جبهه کفر و استکبار را شکست خورده دانست و اظهار کرد: سه جبهه کفر، شرک و ظلم پس از انقلاب ایران در برابر ملت ایران قرار گرفتند اما بر اساس وعده مطلق الهی نصرت و پیروزی به مومنان می‌رسد و امروز نشانه‌های این پیروزی را مشاهده می‌کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته