دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر عامل بورس انرژی ایران در گفتگو با آنا؛

عرضه نرمال هگزان ایرانی برای پلیمری‌ها در بورس انرژی فراهم شد

مدیرعامل بورس انرژی گفت:برای اولین بار در سال جاری محموله 1500 تنی نرمال هگزان ایرانی که پیش از این از خارج کشور وارد می شد در بورس انرژی ایران با موفقیت معامله شد.
کد خبر : 473905
16141.jpg

سید علی حسینی مدیر عامل بورس انرژی ایران، در گفتوگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا گفت: طی معاملات روز یکشنبه 11 بهمن ماه 98 ، برای نخستین بار 1500 تن کالای نرمال هگزان از سوی شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند در رینگ داخلی بورس انرژی و به قیمت پایه هر تن یکصد هزار ریال عرضه شد که با موفقیت معامله و با همان قیمت پایه از سوی یک خریدار داخلی خریداری شده است.


وی اتضریح کرد: کالای نرمال هگزان که پیش از این به عنوان یک کالای وارداتی جهت مصارف شرکت های پلیمری مورد استفاده قرار می گرفت به تازگی در بورس انرژی ایران پذیرش شده و انتظار می رود با توجه به تعهد عرضه این فرآورده از سوی تولید کننده آن ، شاهد عرضه مستمر آن جهت مصرف بازار داخل کشور باشیم.


حسینی افزود: محصول نرمال هگزان به عنوان یک کالای پلیمر گرید مورد استفاده قرار می گیرد و در آینده ای نزدیک گرید خوراکی این فرآورده برای شرکت های مصرف کننده داخلی نیز عرضه خواهد شد.


به گفته این مقام مسئول حجم تعهد عرضه فراورده نرمال هگزان از سوی پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند در بورس انرژی معادل با ۸۰ درصد تولید سالانه و به میزان ۴۰۰۰۰ تن در سال است.


وی افزود:با توجه به قیمت مناسب این محصول در بورس انرژی در مقایسه با کالای وارداتی آن، فرصت ویژه ای برای سرمایه گذاران و تولید کنندگان داخلی بویژه در صنعت پلیمر فراهم شده تا ضمن دسترسی به مواد اولیه مورد نیاز آنها از مزیت اقتصادی خرید این فرآورده نیز بهره ببرند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته