دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1394 - 10:03

نایب رئیس مجلس تأکید کرد: تسخیر لانه جاسوسی؛ روزی الهام‌بخش برای ملت ایران و مسلمانان جهان

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالروز 13 آبان این مناسبت را نقطه آغاز تقابل نظام جمهوری اسلامی با نظام سلطه عنوان کرد و گفت که از هنگام تسخیر لانه جاسوسی شاهد تقابل نظام اسلامی با نظام حاکم بر جهان بوده‌ایم.
کد خبر : 47351

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی امروز -سه‌شنبه- مجلس را بر عهده داشت در نطق پیش از دستور خود، 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی را روزی ماندگار و الهام‌بخش برای ملت ایران و مسلمانان جهان دانست.


وی افزود: 13 آبان روزی است که یادآور تبعید بنیانگذار عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی توسط رژیم مزدور شاهنشاهی مورد حمایت استکبار و ‌آمریکا، کشتار دانش‌آموزان، دانشجویان و نوجوانانی که فریاد مرگ بر شاه و مرگ بر آمریکا سر دادند و همچنین یادآور روز تاریخی تسخیر لانه جاسوسی است.


نایب رئیس مجلس ادامه داد: این روز برای ملت بزرگ ایران و مسلمانان جهان و نیروهای انقلابی روزی ماندگار و الهام بخش است. تسخیر لانه جاسوسی نقطه آغاز مقابله نظام مقدس جمهوری اسلامی با نظام سلطه به مدیریت آمریکاست، یک رویارویی سخت و آشکار که راه را برای حماسه‌های عزت‌بخش ملت ایران و ملت‌های مسلمان منطقه گشود. ما از هنگام تسخیر لانه جاسوسی شاهد صحنه‌های شفاف تقابل نظام اسلامی با نظام حاکم بر جهان بوده‌ایم.


ابوترابی فرد هشت سال دفاع مقدس را از مصادیق این تقابل عنوان و خاطرنشان کرد: در این ایام نظام سلطه به دست مزدوران خویش در منطقه با تأمین سلاح و دلار، جنگی سخت را به ملتی بزرگ تحمیل کرد تا راه عزت‌بخش تقابل با نظام حاکم بر جهان را بر روی ملت ایران مسدود و مسیر فروپاشی نظام جمهوری اسلامی را هموار کند.


وی افزود: تمام ملل جهان و آزادی‌خواهان شاهد بودند علی‌رغم این‌که انقلاب روزهای نخست تولد خود را سپری می‌کرد جوانان سلحشور، رزمندگان، شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران سیلی سختی بر صورت سیاه استکبار و مزدوران او نواختند و کارنامه دفاع مقدس را به تابلوی درخشانی برای عزت و اقتدار ملتی مقاوم و رویارویی آمریکا با جهان‌خواران تبدیل کردند. بعد از این پیروزی بزرگ نظام سلطه از تمام ظرفیت سیاسی،‌ رسانه‌ای و اقتصادی خود بهره گرفت تا مسیر حرکت ما را با چالش‌های سختی روبرو کند اما در این مسیر پر فراز و نشیب این ملت بزرگ ایران است که پیروز صحنه بوده و هست.


تسخیر لانه جاسوسی نقطه آغاز مقابله نظام مقدس جمهوری اسلامی با نظام سلطه به مدیریت آمریکاست، یک رویارویی سخت و آشکار که راه را برای حماسه‌های عزت‌بخش ملت ایران و ملت‌های مسلمان منطقه گشود

وی با بیان این‌که «در این مسیر هر لحظه بر اقتدار سیاسی، فرهنگی و توان دفاعی ملت ایران افزوده شده است»، تصریح کرد: در این مسیر است که جبهه مقاومت اسلامی به وسعت دنیای اسلام گسترش یافته و دامنه حضور اندیشه و تفکر انقلاب دنیای اسلام را به مشت گره شده‌ای بر سینه استکبار تبدیل کرده است.


نایب رئیس مجلس ادامه داد: جبهه سوم که آمریکا و متحدانش و اعضای شورای امنیت مقابل ملت ایران صف آرایی نمودند دستیابی ملت ایران به دانش، فناوری و چرخه کامل سوخت بود. حدود 12 سال جبهه به اصطلاح قدرتمند نظامی، اقتصادی و رسانه‌ای و سیاسی استکبار در برابر این ملت ایستاد و هدف نهایی خود را حذف کامل چرخه سوخت و توقف فعالیت هسته‌ای ایران قرار داد، اما امروز دنیا شاهد است که پیروز این صحنه ملت بزرگ ایران است.


ابوترابی‌فرد با بیان این که از آغاز تقابل نظام اسلامی با نظام سلطه ملت ایران و آرمان‌های امام و رهبری پیروز این صحنه بوده است، گفت: رمز این پیروزی اولا در بازگشت به هویت دینی و اسلامی است. اگر امام فریادگر اسلام انقلابی نبود و اگر رهبر فرزانه انقلاب خواستار حریم اسلام و قرآن و اهل بیت (ع) نبودند هرگز انقلاب از این اقتدار و عزت برخوردار نبود. پس این ارزش‌های متعالی اسلام است که ملت ایران را به یک قدرت شکست ناپذیر تبدیل کرده است.


وی اضافه کرد: این بازگشت هویت دینی است که انتفاضه سوم را به رمز پیروزی ملت فلسطین بر صهیونیست‌ها مبدل کرد و این بازگشت به حقیقت اسلام ناب است که عروس خاورمیانه دیروز لبنان را به نماد مقاومت و اقتدار و عزت ملت عرب تبدیل کرده است. همچنان که این بازگشت به هویت دینی عراق را به یک قدرت مقاوم در برابر آمریکا و مزدوران او مبدل ساخته و این اسلام است که در سوریه با همه مزدوران نظام سلطه روبرو است و پیروزی و عزت را به همراه دارد. تاکید و اصرار رهبری بر پاسداری از ارزش‌های اسلام برای حفظ اقتدار و هویت ملت‌ اسلام و ملت ایران است.


اگر ملت یمن خود را جزیی از حقیقت امت اسلام و برادری برای ملت بزرگ ایران می‌دانند زیرا ملت ایران در راه اسلام و مبارزه با نظام سلطه قدم برداشته و ایستادگی بر این اصول رمز وحدت و یکپارچگی امت اسلام و اقتدار روز افزون ملت ایران است

نماینده مردم قزوین در مجلس ایستادگی در برابر زیاده خواهان را دومین رمز پیروزی ملت ایران عنوان و خاطر نشان کرد:‌ امروز کسانی هستند که منافع نامشروع خود را در مصادره منافع ملت‌های منطقه و ملت اسلام جستجو می‌کنند و پرچمدار این حرکت آمریکاست.


در میان سخنان ابوترابی‌فرد نمایندگان شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.


وی اضافه کرد: ‌این فریاد مرگ بر آمریکا برآمده از همان آرمان‌ها و مبانی دینی و اعتقادی و تداوم بخش راه امام بزرگوار است. ایستادگی ملت ایران بر ارزش‌های اسلامی مسیر رویارویی آنان را با نظام سلطه که امروز ناامنی و خشونت را به ملت‌های مظلوم منطقه، سوریه و یمن و عراق و افغانستان و فلسطین تحمیل نموده‌اند از همان اصول و ارزش‌های متعالی اسلام الهام می‌گیرد. این اصل کلیدی امروز رمز عزت و اقتدار ماست. و اقتدار امروز ملت بزرگ ایران و این جایگاه رفیع در معادلات سیاسی و منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای برآمده‌ای از بازگشت به هویت دینی و ایستادگی مقابل زیاده خواهان و نظام سلطه است.


ابوترابی فرد یکپارچگی ملت ایران را سومین رمز پیروزی در برابر نظام سلطه دانست و تاکید کرد: امروز در سایه اسلام و در پرتو ایستادگی مقابل نظام سلطه صفوف ما متحد شده و اتحاد ملت ایران و ملت اسلام برآمده از این دو اصل کلیدی و تعیین کننده است. این که دستان پرتوان ملت‌های عراق، سوریه، فلسطین، لبنان، افغانستان و پاکستان و ایران در دستان یکدیگر قرار گرفته برآمده از دو اصل بازگشت به هویت دینی و ایستادگی مقابل نظام سلطه و زیاده خواهان است.


وی ادامه داد: اگر ملت یمن خود را جزیی از حقیقت امت اسلام و برادری برای ملت بزرگ ایران می‌دانند زیرا ملت ایران در راه اسلام و مبارزه با نظام سلطه قدم برداشته و ایستادگی بر این اصول رمز وحدت و یکپارچگی امت اسلام و اقتدار روز افزون ملت ایران است که ما امیدواریم در این راه استوار گام برداریم و از رهنمودهای رهبری الهام بگیریم و خواستار ارزش‌های متعالی اسلام و خون مقدس شهدا باشیم.


نایب رئیس مجلس در بخش دیگری از نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس با تسلیت اربعین جان باختگان فاجعه‌ی منا گفت: از زبان ملت بزرگ ایران و نمایندگان آنان از جامعه جهانی و قدرت‌های مدعی حقوق بشر سوال می‌کنم؛ آیا این فاجعه بزرگ شایسته‌ی ایستادگی در کنار ملت‌های مظلوم و دفاع از حقوق مشروع آنان نبود؟ متاسفانه سکوت مجامع بین‌المللی در این جنایت بزرگ نشان دهنده‌ی نگاه دوگانه و سیاسی آنان به حقوق بشر است.


وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به هموار شدن راه احقاق حقوق جان باختگان فاجعه منا و مجازات کسانی که در خلق این حادثه قصور و تقصیری داشته‌اند از بعثه مقام معظم رهبری مدیران سازمان حج و زیارت و مدیران دلسوزی که در این حادثه تلاش کردند قدردانی کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته