دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1394 - 10:18

کوچک‌زاده: اعلام کنید «آیین‌نامه ملاک نیست، مصلحت رئیس جلسه اهمیت دارد»

یک نماینده مجلس گفت: به استناد ماده 18 آیین‌نامه داخلی مجلس سوگند یاد کرد‌ه‌اید که با بی‌طرفی آیین‌نامه را اجرا کنید در صورتی که بسیاری از مواد آیین‌نامه عالما زیر پا گذاشته می‌شود.
کد خبر : 47349

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران در جلسه علنی امروز -سه‌شنبه 12 آبان‌ماه- مجلس در تذکر شفاهی اظهار کرد: بر اساس بند 2 تبصره ماده 55 کمسیون برنامه و بودجه مجلس باید عملکرد بودجه‌ای مجلس را بررسی کند، اما حداقل در 12 سال اخیر که من نماینده هستم چیزی ندیدیم و در مجلس ششم نیز گزارشی این چنینی تهیه نشده بود. اگر هیئت رئیسه قرار است به این صراحت قانون را اجرا نکند بهتر است این بخش از قانون حذف شود.


وی افزود: ما همواره در مجامع مختلف با این سوال مواجه هستیم که بودجه مجلس چگونه است؟ از کجا می‌آید و چگونه خرج می‌شود؟ و این ساختمان‌های اطراف مجلس و دیوار بتونی روبه‌روی مجلس به چه دلیل و با چه هزینه‌ای ساخته شده است یا اینکه 42 میلیارد تومان بودجه‌ای که در دست مجلس بوده چه شده است؟ 20 میلیارد سال گذشته چه شده است؟


نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: اداره مجلس چه در موضوع برجام و چه در مورد بخش‌هایی از قانون آیین‌نامه داخلی نه با شرع، نه با قانون، نه با دموکراسی و نه با هیچ چیز دیگری برابر نیست و اگر قرار نیست قانون اجرا شود یک بار برای همیشه هیئت رئیسه این را اعلام کند که آیین‌نامه ملاک نیست بلکه مصلحت رئیس جلسه اهمیت دارد و آن گونه اجرا می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب