دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1398 - 13:07
به دلیل حمله به شاهد استیضاح؛

هزار و 100 کهنه سرباز آمریکایی ترامپ را محکوم کردند

بیش از هزار نفر از کهنه سربازان آمریکایی حملات لفظی و انتقادات ترامپ از عضو برکنار شده شورای امنیت ملی این کشور به دلیل شهادت علیه رئیس‌جمهور در فرایند استیضاح را محکوم کردند.
کد خبر : 473045
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از میلیتری تایمز، ائتلافی شامل بیش از هزار و 100 کهنه سرباز، حملات لفظی ادامه‌دار ترامپ به «الکساندر ویندمن»، عضو برکنار شده شورای امنیت ملی آمریکا که در جریان استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان علیه او شهادت داده بود را محکوم کرد.


این در حالی است که طبق قوانین ارتش، این افسر نظامی از دفاع از خودش منع شده است.


در نامه سرگشاده‌ای که توسط این ائتلاف صادرشده، آمده است: «رئیس‌جمهور باید بداند که با حمله به یک افسر نظامی و انتقاد از او، فردی هدف حملات لفظی قرارگرفته که لباس نظامی به تن دارد و قسم یاد کرده است. نظامیان و کهنه سربازان ما شایسته کسب اطمینان از سوی رهبران منتخب ما هستند که به دفاع از آن‌ها برخیزند، همچنان که آن‌ها برای دفاع از کشورمان همیشه هوشیارند.»


سرهنگ «الکساندر ویندمن»، مهاجر متولد اتحاد جماهیر شوروی که علیه رئیس‌جمهور شهادت داد و به محققان استیضاح ترامپ اعلام کرده بود از بیان حقایق به این دلیل که در آمریکا زندگی می‌کند نه در یک رژیم مستبد، هراسی ندارد، (پس از تبرئه مستأجر کاخ سفید)‌ از دولت اخراج شد. برادر او سرهنگ «یوگنی ویندمن» که وکیل شورای امنیت ملی آمریکا بود نیز به سرنوشت او دچار شد. افزون بر این، یکی دیگر از شاهدان مهم استیضاح، «گوردون ساندلند» سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا نیز به همین دلیل برکنار شده است.


ویندمن در جلسات استیضاح مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود: «در اینجا، حقیقت موضوعیت دارد» و آمادگی خود را برای ادای شهادت علیه ترامپ اعلام کرده بود.


 وی از پیامدهای کاری که می‌کرد اطمینان داشت و از طریق گزارش‌های خبری درباره برنامه احتمالی کاخ سفید برای اخراجش مطلع شده و از نوامبر گذشته که در جلسه استماع شهود به‌منظور استیضاح ترامپ شرکت کرد، خود را برای اخراج آماده کرده بود.


انتهای پیام/4106/


 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته