دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش:

مهارت‌‌‌آموزی به دانش‌آموزان سیاست آموزش و پرورش است/ ثبت نام 2.5 میلیون دانش‌آموز و فرهنگی در پرسش مهر

مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از 2 میلیون و 598 هزار و 40 دانش‌آموز و فرهنگی در جشنواره پرسش مهر ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند.
کد خبر : 472942
unnamed.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی رمضانی در حاشیه بازدید از دبیرخانه کشوری پذیرش و ارزیابی آثار پرسش مهر ۲۰ ریاست جمهوری در کانون فرهنگی تربیتی مفتح منطقه ۳ با اشاره به اینکه نحوه دریافت آثار امسال به صورت الکترونیکی بوده است، گفت: در پرسش مهر بیستم که مهلت ثبت‌نام تا 17 دی ماه بود بیش از 2 میلیون و 598 هزار و 40 نفر دانش‌آموز و فرهنگی ثبت‌نام کردند که نسبت به دور قبل بیش از 20 درصد افزایش داشته است.


وی گفت: سوالی که رئیس جمهوری مطرح کرد مطالبه اصلی دانش‌آموزان بوده و معاونت پرورشی و فرهنگی هم یکی از برنامه‌های مهمش ایجاد محیط بانشاط در مدارس است.


مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی گفت: تفاوت برگزاری مسابقات فرهنگیان نسبت به سال‌های گذشته در این است که آثار از مدرسه مستقیم به دبیرخانه ستاد پرسش مهر ارسال شد به این جهت که هم بتوانیم راستی‌آزمایی دقیق‌تری داشته و در ضمن فرهنگیان توانمند در این حوزه‌ها را شناسایی کنیم و ممکن بود در مناطق نتوانند داوری دقیقی از آثار فرهنگیان داشته باشند.


رمضانی ادامه داد: سیاست بر این است که همه دانش‌آموزان بتوانند یک مهارت را بیاموزند. جشنواره پرسش مهر متعلق به آموزش و پرورش است در گذشته به‌وسیله معاونت متوسطه انجام می‌شد و الان به معاونت پرورشی و فرهنگی واگذار شده است که در گذشته بودجه مناسبی از جانب نهاد ریاست جمهوری به این بخش اختصاص داده می‌شد.


مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: امیدوار هستیم با وجود حجم بزرگ این فعالیت و اثرگذاری مثبت آن در جامعه نهاد ریاست جمهوری در کنار آموزش و پرورش قرار بگیرد و به سوال با ارزش رئیس جمهوری آیا مدارس محیط با نشاطی هست؟ و چه اقداماتی می‌توان انجام داد تا این محیط شاداب‌تر باشد به شایستگی پاسخ داده شود.


وی افزود: این پرسش با استقبال دانش‌آموزان و فرهنگیان قرار گرفته است و انشاءالله با حضور شخص رئیس جمهوری بتوانیم مراسم اختتامیه را با شکوه بیشتری برگزار کنیم.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته