دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1393 - 09:49
علوی در اجلاس اقتصاد مقاومتی در روابط منطقه‌ای:

وزارت اطلاعات با سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای منطقه ارتباط سازنده دارد

وزیر اطلاعات گفت: امروز با اکثر سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای منطقه ارتباط خوب و سازنده‌ای داریم.
کد خبر : 4729

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی، صبح امروز - یکشنبه - در اجلاس دو روزه «اقتصاد مقاومتی در روابط منطقه‌ای» اظهار کرد: کشورهای منطقه دارای منافع مشترک زیادی هستند و این یک امر بدیهی است، امروزه نقش مجموعه‌ها و سازمان‌ها و اتحادیه‌های بین‌المللی در روابط بین‌المللی کمتر از نقش کشور‌ها نیست.


وی افزود: ایجاد و توسعه روابط با کشورهایی که اشتراکات زیادی در منطقه دارند، یک ضرورت جدی و اساسی است.


وزیر اطلاعات با بیان اینکه «یکی از منافع مشترک کشورهای منطقه، مسئله امنیت است»، تصریح کرد: امنیت نقش مهمی در رشد و بالندگی روابط بین کشور‌ها ایفا می‌کند. همکاری سرویس‌های اطلاعاتی منطقه برای امنیت و تعاملات سازنده یک ضرورت است. ما با اکثر سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای منطقه ارتباط داریم و روابط فیمابین سازنده است.


علوی افزود: جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد توسعه روابط را به وجود آورد و از این طریق تکاپوی اقتصادی با کشورهای منطقه را ایجاد کند.


وی گفت: انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی در پرتو امنیت به وجود آمده است و به دنبال حکمفرمایی فرهنگ عبودیت است. ما برای فرهنگ عبودیت باید امنیت پایدار و اقتصاد فعال داشته باشیم و وزارت اطلاعات برای شکوفایی اقتصادی، امنیت پایدار را در کشور را به وجود آورده و به دنبال تسری آن در کشورهای منطقه است.


وزیر اطلاعات با اشاره به همایش اقتصاد مقاومتی در روابط منطقه‌ای اظهار کرد: متولی برگزاری این همایش وزارت کشور است و تلاش این وزارتخانه با همکاری وزارتخانه‌های امور خارجه و اقتصاد و صنعت و معدن و اتاق‌های بازرگانی و همچنین سرویس‌های اطلاعاتی، آغازی برای یک حرکت مستمر خواهد بود.


علوی همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با تأکید بر ایجاد امنیت در استان‌ها برای توسعه پایدار گفت: امروز در جمهوری اسلامی ایران در بین اعضای دولت و دستگاه‌های اجرایی، هم‌افزایی کم‌سابقه‌ای وجود دارد که از این طریق دولت با بخش خصوصی می‌تواند بستری هوشمند برای کشور و نظام فراهم کند. وزارت اطلاعات نیز در پی این هدف به دنبال توسعه امنیت پایدار در استان‌ها، با کشورهای منطقه همکاری مناسبی دارد.


اجلاس دوروزه «اقتصاد مقاومتی در روابط منطقه‌ای» از صبح امروز با حضور وزیر کشور، ‌وزیر اطلاعات و مرتضی سرمدی، قائم مقام وزیر امور خارجه آغاز به کار کرد.


این اجلاس که در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برقرار است، بعد از ظهر امروز با سخنرانی دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، ادامه می‌یابد.


اجلاس مزبور، فردا به کار خود پایان خواهد داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته