دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 بهمن 1398 - 17:44
یادداشت؛

دوران روابط عمومی سنتی مرده است

با وجود اینکه روابط عمومی سنتی جای خود را به روابط عمومی دیجیتال داده اما نگرش برخی مدیران به جایگاه روابط عمومی چندان تغییری نکرده است.
کد خبر : 472894
82165aab-00ed-43d3-b76a-1e2b947964fb.jpg

کیانوش رضایی/ با روی کار آمدن ابزار الکترونیک و پیشرفت دنیای تکنولوژی و همچنین گسترش روزافزون شبکه های اجتماعی و رسانه‌های نوین، روابط عمومی سنتی جای خود را به روابط عمومی دیجیتال داده اما نگرش برخی مدیران به جایگاه روابط عمومی چندان تغییری نکرده و همچنان به این جایگاه به چشم یک پارچه نویس مناسب‌های تقویمی نگاه می‌کنند.


روابط عمومی به عنوان قلب تپنده سازمان باید مورد اعتماد مدیر باشد که متاسفانه نگاه سنتی به روابط عمومی آسیب‌های جدی به آن سازمان وارد خواهد کرد.


یک مدیر روابط عمومی باید در وظایف سازمانی از همه توانایی‌های خود همچون هدایت مسیر خبری سازمان، پاسخگویی، تشریفات، همایش و سمینار، تبلیغات، انتشارات، پل ارتباطی کارکنان و مدیرعامل و... بهره ببرد اما بسیاری از مدیران بالادستی با مخالفت‌های عمده (عمدی یا سهوی) سعی دارند تا روابط عمومی را در حد یک میرزا بنویس در سازمان خود نگه دارند که دود آن چشم خود مدیران عامل سازمان خواهد رفت.


این نوع نگرش مدیران بالادستی علاوه بر تضعیف روحیه روابط عمومی نیز باعث خواهد شد تا بسیاری از طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه روابط عمومی‌ها زمین مانده و هیچگاه در آن سازمان اجرایی نگردد که همین یک موضوع کافیست تا در عرصه روابط عمومی دیجیتال عقب بمانند.


لذا با این تفاصیل هرگاه ضعفی در روابط عمومی سازمانی احساس شد آن را باید در مدیریت بالادستی جستجو کرد نه در روابط عمومی؛ زیرا یک مدیر موفق به روابط عمومی خود اهمیت می‌دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته