دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 بهمن 1398 - 13:29
در پاسخ به آنا مطرح شد؛

توضیحات عارف درباره عدم ارائه لیست شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در تهران

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره عدم ارائه لیست انتخاباتی این شورا در تهران توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر : 472815
637176304115965389_lg.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدرضا عارف در نشست خبری که صبح امروز در ستاد مرکزی ائتلاف اصلاح‌طلبان برگزار شد، در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا مبنی بر اینکه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ردصلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان را دلیل ارائه نکردن لیست انتخاباتی در تهران عنوان کرده‌اند، اما علی‌رغم این ادعا لیست‌های متعددی وابسته به احزاب اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس یازدهم حاضر شده‌اند، آیا عدم ارائه لیست واحد از سوی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ناشی از عدم وحدت این شورا نبوده است؟  اظهار کرد: منش جریان اصلاحات تک‌محوری نیست و نمی‌خواستیم یک نفر تصمیم بگیرد و دیگران تبعیت کنند.


وی افزود: حدود 9 سال از تشکیل شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان می‌گذرد و فرآیند کاملاً دموکراتیک بر فضای تصمیم‌گیری‌‌ها در این شورا را دنبال کردیم. در انتخابات مجلس یازدهم باورمان این بود که باید شورایی تصمیم‌گیری شود که لیست بدهیم یا خیر.


رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه ارائه لیست در تهران برایمان مسئله‌ای جدی بود، گفت: سه جلسه دوساعته پیرامون این موضوع با هم داشتیم و در یکی از این جلسات، 26 نفر از 42 نفر، صحبت کردند و نظر خود را در این زمینه گفتند.


عارف با تأکید بر اینکه می‌خواستیم بدنه جریان اصلاحات تشکیلاتی جلو برود و اعضا نسبت به تصمیم‌ها قانع شوند، خاطرنشان کرد: جمع‌بندی‌ای که داشتیم این بود که ارائه لیست شورای عالی سیاست‌گذاری در کنار سایر لیست‌ها انسجام را از بین خواهد برد؛ بنابراین برای ما حفظ وحدت مهم بود.


رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارائه لیست در تهران برایمان در اولویت دوم قرار دارد، گفت: بنابراین تصمیم گرفتیم در شهرستان‌ها، احزاب بر اساس سازوکاری که اعلام شده، فعال شوند؛ در تهران هم توصیه شد احزاب به‌طور مستقل فعالیت خود را آغاز کنند.


وی خاطرنشان کرد: اینکه در تهران لیست داشته باشیم، مسئله دوم ما بود. تصمیم گرفتیم در شهرستان‌ها لیست احزاب بر اساس سازوکاری که اعلام شده، فعال شوند و همچنین در تهران هم توصیه شد که احزاب فعال شوند که خوشبختانه بخشی از احزاب فعال شدند.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته