دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 بهمن 1398 - 00:02
استاد دانشگاه ترکیه در گفتگو با آنا:

ریشه دشمنی‌ها علیه ایران را باید در تأثیرگذاری بالای جمهوری اسلامی بر موضوعات جهانی جستجو کرد

عضو هیئت‌علمی روابط بین‌الملل دانشگاه گیرسون ترکیه با اشاره به توطئه‌ها و دشمنی‌ها علیه جمهوری اسلامی، اثرگذاری شگرف ایران بر موضوعات جهانی را عامل خباثت‌ها و خصومت‌ها در مورد کشورمان دانست.
کد خبر : 472666
1.jpg

«عباس کارا آغاچلی» در گفتگو با گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا پیرامون تأثیر بین‌المللی انقلاب اسلامی ایران گفت: بدون شک استکبار جهانی و به‌ویژه آمریکا تحمل پیشرفت کشورهای مستقل در هیچ جای جهان را ندارد. دشمنی‌های آمریکا و استکبار جهانی نیز در حقیقت نشانگر حرکت مستقلانه انقلاب اسلامی ایران است. در تمام مراحل این دشمنی، آمریکا با بهره‌گیری از تمام ابزارهای ملی و جهانی خود در تلاش بود تا موانعی بر سر راه پیشرفت کشور مستقلی همچون ایران ایجاد کند.


آمریکا به کمتر از تغییر حاکمیت در ایران راضی نخواهد شد


عضو هیئت‌علمی رشته روابط بین‌الملل دانشگاه گیرسون ترکیه و کارشناس رادیو ترکی استانبولی معاونت برون‌مرزی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در ادامه افزود: در این میان، انقلاب مردمی ایران با بهره‌گیری از استراتژی مقاومت خود توانسته است در مقابل این زورگویی‌ها سر خم نکند. بدین ترتیب باید گفت انقلاب ایران آن‌چنان پرقدرت و مستقل ظاهرشده که آمریکا به‌شدت به دنبال تبدیل ایران به کشوری غیر از جمهوری اسلامی است. در این راستا نباید فراموش کرد که آمریکا به کمتر از تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران راضی نخواهد شد. البته این نشان از تأثیرگذاری بالای جمهوری اسلامی ایران و وارد کردن ضربه سنگین به استکبار جهانی دارد.


ایران تنها کشوری است که در مقابل آمریکا مصمم عمل کرده است


کارشناس سیاسی ترک با اشاره به پیشرفت‌ها و افزایش نفوذ ایران در منطقه گفت: آمریکا در منطقه جنگ‌های نیابتی آغاز کرده است. در همین راستا وهابی‌ها و دیگر تروریست‌ها نیز از طرف هم‌پیمانان آمریکا در منطقه تأمین مالی و حمایت می‌شوند. این گروه‌های تروریستی در راستای اهداف آمریکایی- صهیونیستی و استکباری در منطقه در حال فعالیت هستند که تا حد زیادی توسط محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران شکست خورده‌اند.


وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان تنها کشوری که به‌صورت مصمم در مقابل آمریکا قد علم کرده، الگوی ویژه‌ای در این زمینه است. بسیاری از کشورهای منطقه به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت سیطره استکبار جهانی و آمریکا هستند. به‌خصوص کشورهای مرتجع عربی که در این زمینه پیشرو هستند. در چنین اوضاعی موقعیت ایران که پس از انقلاب اسلامی سیاست‌های مستقل را اعمال کرده، بسیار ویژه است.


آغاچلی در پایان اظهار کرد: ریشه ترس و اقدامات خصمانه استکبار جهانی علیه ایران را باید در تأثیرگذاری بالای جمهوری اسلامی در دنیا جست‌وجو کرد. دشمنی‌های آمریکا و استکبار جهانی نیز در حقیقت نشانگر حرکت مستقلانه انقلاب اسلامی ایران است.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته