دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دکتر انگجی در گفت‌و‌گو با آنا مطرح کرد

جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی 20 برابر شده است

معاون بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نقش و سهم بالای آیت الله هاشمی رفسنجانی در بنیه علمی کشور، اعلام کرد:‌ ایشان در اجلاس شصت و نهم با نگاه به آینده افق روشنی را برای مدیران ترسیم کردند.
کد خبر : 4726

دکتر سید جواد انگجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اهمیت مسائلی که آیت الله هاشمی رفسنجانی در اجلاس شورای مرکزی مطرح کرد، اظهار داشت: ‌نگاه ایشان از زمان تاسیس دانشگاه آزاد، آینده نگری برای امروز بود.


وی با تاکید بر درایت و هوشیاری آیت الله هاشمی رفسنجانی، تصریح کرد: امروز ۵۰ درصد دانشجویان کشور در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند، که با هوشیاری ریاست هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی، خارج از دانشگاه دولتی به درجات بالای علمی رسیدند.


انگجی تصریح کرد: امروزه با بالا رفتن تبادل اطلاعات دیگر نباید مسائل ۲۰ سال گذشته را تکرار کنیم.


وی با تاکید بر اینکه باید با کنار گذاشتن مسائل گذشته آینده را پیش بینی کنیم، افزود: در حال حاضر با تکیه بر موضوعات گذشته این عقب ماندگی در کشورمان احساس می‌شود، با توجه به شناخت دکتر میرزاده از دانشگاه و پتانسیل بالایی که این دانشگاه از نظر نیروی انسانی و امکانات در دنیا دارد، نباید تنها به مقاله و فعالیت‌های پژوهشی اکتفا کرد.


معاون بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بنده به عنوان یک مدیر این مجموعه بزرگ دانشگاهی خود را مسئول می‌دانم، خاطر نشان کرد: ‌یکی از عوامل موثر در رتبه بندی دانشگاه‌های دنیا، تعداد دانشجویان خارجی آن کشور است و خوشبختانه در حوزه بین الملل جذب دانشجوی خارجی به بیست برابر افزایش یافته است.


انگجی با اشاره به اینکه باید رتبه علمی دانشگاه را با شرکت در کنفرانس‌ها و ارائه مقالات بالا برد، یاد آور شد: کنفرانس بین‌المللی «آسایهل» خرداد سال آینده در اصفهان برگزار می شود و این مساله در رتبه بندی دانشگاه تاثیر وافری خواهد داشت بنابراین باید با برگزاری این گونه کنفرانس‌ها جایگاه واقعی دانشگاه را حفظ کنیم.


وی در پایان با ابراز امیدواری درباره بسیج مجموعه دانشگاه برای بالا بردن رتبه علمی دانشگاه آزاد اسلامی، خاطر نشان کرد: امیدوارم با تلاش و پشتکار همه مسئولان دانشگاه در صحنه داخلی و بین المللی به جایگاه واقعی خود برسانیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته