دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1394 - 16:25

باهنر: شورای هماهنگی اصولگرایان تا قبل از دی ماه تشکیل می‌شود/ جامعه مدرسین پای خود را از موضوع کنار کشید /امیدوارم خواب اصلاح طلبان تعبیر نشود

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با ارائه توضیحاتی درباره دلایل تأخیر در تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان گفت: این تأخیر به دلیل ایام سوگواری محرم بوده و تا قبل از دی ماه، این شورا تشکیل خواهد شد.
کد خبر : 47255

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، محمدرضا باهنر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا که از او پرسید: «شما در نشست مطبوعاتی قبلی خود درباره تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان تا آخر مهرماه خبر دادید ولی تا به امروز هیچ خروجی از این خبر منعکس نشده است دلیل چیست؟»، گفت: نمی‌توانیم بگوییم که تا الان هیچ اتفاقی نیفتاده، رایزنی‌هایی در این موضوع انجام شده است. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم قطعا اعلام کرده در جریان انتخابات آتی مجلس ورود نمی‌کند مگر اینکه ضرورتی در نامزدهای قم احساس کند. ما تأکید داشتیم جامعه مدرسین این مسائل را دنبال کند ولی پای خود را از این موضوع کنار کشید.


وی ادامه داد: ما درباره شورای هماهنگی اصولگریان با جامعه روحانیت مبارز جلساتی داشتیم و رایزنی‌هایی هم صورت گرفت که جامعه روحانیت مبارز تهران استقبال خوبی از این موضوع کرد.


تلاش می کنیم تا پایان دهه اول دی شورای هماهنگی تشکیل شود


باهنر درباره زمان تشکیل شورای هماهنگی گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا قبل از انتخابات این شورا تشکیل شود. یکی از دلایلی که تا به امروز این شورا تشکیل نشده است، ایام سوگواری اباعبدالله الحسین بود که جامعه روحانیت مبارز تهران درگیر این مراسم بود ولی امیدواریم تا قبل از دهه اول دی ماه که ثبت نام مجلس است، این اتفاق صورت بگیرد.


اعتراض به سفر مقام های خارجی نباید فیزیکی باشد


در ادامه این نشست باهنر درباره سفر یکی از مقامات انگلیسی به ایران گفت: سفر مقامات خارجی به ایران ایرادی ندارد. مسئولان باید دقت داشته باشند همچنین وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه این مسئله را پیگیری کنند. اگر اعتراضی هم صورت بگیرد نباید بصورت فیزیکی باشد و اگر این اتفاق بیفتد حاکمیت با آن برخورد خواهد کرد زیرا برخورد فیزیکی خلاف قوانین ایران است.


سرافراز یک اصولگرای تمام عیار است


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص برخورد صداوسیما با موضوع برجام و دعوت از مخالفان برجام افزود: آقای سرافراز یکی از مدیران بسیار مدبر سخت‌کوش است و این موضوع را هم عنوان کنم که آقای سرافراز یک اصولگرای جدی و تمام عیاراست. با توجه به اینکه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم صداوسیما در دعوت از نمایندگان باید محتاطانه‌تر رفتار کند.


وی افزود: همه ما نماینده‌های مجلس نهم هستیم٬ اما هیچ‌کدام نماینده قطعی مجلس دهم نیستم و ۲۹۰ نماینده فعلی باید با ۳ هزار نفر دیگر رقابت کنند و صداوسیما باید عدالت را برای این افراد رعایت کند. دعوت از کار‌شناسان و نماینده‌ها در ایام نزدیک به انتخابات محتاطانه‌تر عمل کند.


دیدگاههای مختلفی درباره احمدی نژاد میان اصولگرایان وجود دارد


دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، در خصوص تعامل با طیف احمدی‌نژاد گفت: من هنوز تعریف روشنی از طیف احمدی‌نژاد تا به امروز ندارم چرا که برخی‌ها با او کار کرده و دیگر الان نیستند و یک عده نیز شرطشان برای پذیرش احمدی نژاد جدا شدن ایشان از آقای مشایی است، بنابراین دیدگاههای مختلفی در اصولگرایان در قبال آقای احمدی نژاد وجود دارد.


آقای لاریجانی ظرفیت بزرگ اصولگرایی است


وی درباره جایگاه لاریجانی در اردوگاه اصولگرایی گفت: آقای لاریجانی در جریان اصولگرایی ظرفیت بسیار بزرگی است و اگر چه دوستان نتوانستند چیزی تحت عنوان حزب تأسیس کنند اما ایشان ظرفیت بزرگی محسوب می‌شود.


باهنر در خصوص اظهارات سید محمد حسینی وزیر سابق ارشاد، ‌تاکید کرد: ایشان سخنگوی آقای لاریجانی نیست و این توهماتی است که برخی دوستان دارند. لاریجانی از ظرفیت‌های مؤثر اصولگرایی برخورداراست و مفهومی ندارد که او را در طیف اصلاح‌طلبی بدانیم.


بدون ایران راه حلی برای رفع مشکلات سوریه نیست


نایب‌رئیس مجلس درباره نشست وین گفت:‌ کسانی که ایران را به این نشست دعوت کرده اند متوجه شده‌اند که بدون حضور ایران راه‌حلی برای سوریه ممکن نیست و بر همین اساس از ایران دعوت کردند.


وی افزود:در این نشست ما بودیم که شروطی را تعیین کردیم و گفتیم نباید در جلسه‌ای درباره بشاراسد و ادامه ریاست‌جمهوری او تصمیم‌گیری شود چرا که تنها مردم سوریه باید تصمیم‌گیری کنند.


امیدوارم خواب اصلاح طلبان تعبیر نشود


باهنر درباره ائتلاف اصولگرایان،‌گفت: ان‌شاءالله خواب اصلاح‌طلبان درباره ما تعبیر نشود و ما به وحدت برسیم.


دبیرکل جامعه مهندسین ادامه داد: در جلسه‌ای که با حضور اصولگرایان اعم از جبهه پیروان در دفتر جبهه پایداری برگزار شد همه اعتراف کردند که اگر مجلسی شکل بگیرد که شخص من و امثال من در آن نباشد را به مجلس اصلاح‌طلبی که در آن در موضع اقلیت باشیم ترجیح می‌دهیم لذا با انتخابات پیش رو شاهد سهم‌خواهی نخواهیم بود و بحث مهم در این زمینه شکل‌گیری لیست است که باید معتدل و خالص باشد و همواره در این زمینه در حال مذاکره و گفت‌وگو هستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته