دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نظری در گفتگو با آنا:

شهرداری به بقای فساد در کف خیابان‌ها تمایل دارد/ عدم اجرای مصوبه ساماندهی مشاغل سیار تخلف است

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با لایحه پیشنهادی شهرداری مبنی حذف اعضای شورای شهر از ترکیب کمیته برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و نظارت گفت: عملاً فکر می‌کنم که پس نگرفتن این لایحه به‌معنای تمایل به بقای فساد موجود در کف خیابان‌ها است.
کد خبر : 472499

حجت نظری در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با اجرای مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون از سوی شهرداری تهران اظهار کرد: شورای شهر در سال گذشته این مصوبه را در بهمن ماه سال گذشته به تصویب رسانده و پس از دو هفته از تصویب آن لازم الاجرا شد.


وی با بیان این‌که متأسفانه با گذشت یک‌سال از تصویب این مصوبه، معاونت خدمات شهری نسبت به اجرای مصوبه اهتمام و جدیت لازم را نداشته و آن را اجرا نکرده است، گفت: تا به امروز تنها یک جلسه کمیته برنامه‌ریزی مصوبه ساماندهی صنایع و مشاغل سیار و بی‌کانون برگزار شده که من به‌عنوان یکی از دو عضو شورا در این کمیته عضویت داشته و در آن جلسه شرکت کردم.


عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این جلسه با حضور معاون خدمات شهری، مدیرکل دفتر شهردار، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل، مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت خدمات شهری، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان، نمایندگان نیروی انتظامی تهران بزرگ، اتاق اصناف تهران و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران و دبیر کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و دیگر کارشناسان برگزار شد و در این جلسه مقرر شد تا لایحه بهای خدمات مربوط به اجرای مصوبه به شورا ارائه شود که این لایحه هم به شورا ارائه شده اما هیچ اقدام اجرایی دیگری در این حوزه صورت نگرفته است.


نظری اذعان کرد: با وجودی‌که  شهرداری تهران در اجرای مصوبه ساماندهی صنایع و مشاغل سیار و بی‌کانون کم‌کاری کرده ولی اخیراً لایحه‌ای را به شورا آورده تا براساس آن ترکیب کمیته برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری و نظارت را تغییر پیدا کند. در این لایحه پیشنهاد شده تا اعضای شورا که عضو این کمیته هستند از عضویت در آن کنار گذاشته شوند.


وی تصریح کرد: این پیشنهاد و لایحه آنچنان از اراده شهرداری برای اجرای این مصوبه خبر نمی‌دهد. من فکر می‌کنم  اگر شهرداری اراده‌اش برای اجرای این مصوبه جدی باشد باید این لایحه را پس بگیرد و عملاً فکر می‌کنم که پس نگرفتن لایحه به‌معنای تمایل به بقای فساد موجود در کف خیابان‌ها است.


این عضو شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با اظهارنظر مدیر‌عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در ارتباط با این‌که مصوبه ساماندهی صنایع و مشاغل بی‌کانون را کارساز نمی‌داند نیز گفت: این‌که یک‌نفر از مدیران شهرداری نسبت به یک مصوبه نقد دارد مشکلی نیست و هر کسی می‌تواند نظرش را بگوید اما نکته مهم این است که مصوبه شورا لازم‌الاجرا بوده و نص صریح قانون است.


نظری افزود: احدی از کارکنان شهرداری و حتی مدیران شهرداری نمی‌توانند به بهانه این‌که بخشی یا تمامی از مصوبات شورا را قبول ندارند آن را اجرا نکنند. این تخلف بارز است و شورا در مورد تخلفات این‌چنینی اغماض نخواهد کرد.


وی در خصوص ناهماهنگی‌های موجود در اجرای مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون از سوی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل و شرکت شهربان و حریم‌بان نیز عنوان کرد: اساساً این مصوبه به تصویب شورا رسیده تا همین ناهماهنگی‌ها و پاس‌کاری‌ها را مرتفع کند و در همان جلسه کمیته سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و نظارت بنا بر این است که همین هماهنگی‌های درون‌سازمانی انجام شود تا کسی کار خودش را به گردن دیگری نیندازد. من فکر می‌کنم این اتفاق شدنی است و شهرداری هم نباید از زیر بار این موضوع فرار کند.


این عضو شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که آیا معطل ماندن اجرای مصوبه شورا خود به مثابه تخلف شهرداری محسوب نمی‌شود نیز گفت: شخصاً معتقدم که این مورد را می‌توان تخلف تلقی کرد با توجه به این‌که من خود علاوه بر این‌که برای اجرایی شدن مصوبه ساماندهی صنایع و مشاغل بی‌کانون در شورا تذکر داده و موضوع را با رسانه‌ها هم در میان گذاشته‌ام با شخص شهردار، معاون و سایر مدیران شهری نیز در این خصوص صحبت کرده‌ام.


نظری با تأکید مجدد بر این موضوع که اجرایی نشدن این مصوبه پس از یک سال محل ایراد است، افزود: پیشنهاد برادرانه من این است که شهرداری لایحه‌اش را که در آن حذف اعضای شورای شهر را از کمیته برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری و نظارت پیشنهاد داده پس بگیرد در غیر این صورت در تذکری صحبت‌هایی را در صحن شورا مطرح خواهم کرد که به نفع مدیران شهرداری نبوده و پس از آن برخی از مدیران شهری باید به‌دنبال پاسخگویی به نهادهای نظارتی باشند.


انتهای پیام/4105/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته