دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1398 - 11:09

اقدام غیرقانونی آمریکا در آزمایش موشک هسته‌ای «ترایدنت 2»

ارتش آمریکا طی اقدامی مغایر با قوانین بین‌المللی اعلام کرد که یک فروند موشک بالستیک هسته‌ای ترایدنت 2 را با موفقیت آزمایش کرده است.
کد خبر : 472482
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که یک فروند موشک بالستیک ترایدنت 2 (D5LE) با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را با موفقیت آزمایش کرده است.


بر اساس بیانیه ارتش آمریکا، این موشک از زیردریایی کلاس اوهایو USS Maine (SSBN-741) در ساحل سن‌دیه‌گو واقع در کالیفرنیا که به‌عنوان لانچر مورداستفاده قرار می‌گیرد، شلیک‌شده است.


نیروی دریایی آمریکا افزود: «آزمایش موشکی برنامه‌ریزی‌شده امروز انتظارات عملکردی معتبر از سیستم استراتژیک Trident II (D5LE) را تأیید کرده و داده‌های اضافی را در مورد قابلیت اطمینان و دقت عملکرد این موشک جمع‌آوری کرده است. این آزمایش، صد و هفتاد و هشتمین شلیک موفق موشک راهبردی ترایدنت 2 است.»


به گفته نیروی دریایی ایالات‌متحده، مدت‌زمان استفاده از سیستم موشکی فوق‌الذکر، در ابتدا با طول عمری برای استفاده عملیاتی تا سال 2024 طراحی‌شده بود اما اخیراً این مدت تا اواخر دهه 2040 تمدیدشده است.


موشک‌های بالستیک ترایدنت 2 حدود 70 درصد از بازدارندگی هسته‌ای ایالات‌متحده را تشکیل می‌دهند که افزون بر قابلیت شلیک از زیردریایی‌ها، از بمب‌افکن‌های هسته‌ای نیز قابلیت پرتاب دارند و به‌عنوان موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای نیروی هوایی آمریکا نیز مورداستفاده قرار می‌گیرند.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته