دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1394 - 10:13
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

عضو جامعه روحانیت مبارز: شورای هماهنگی اصولگرایان اعلام موجودیت کرده است/ لاریجانی با بخشی از اصولگرایان زاویه دارد نه با همه

به گفته چهره‌های شاخص اصولگرا، هنوز شورای هماهنگی اصولگرایان تشکیل نشده و مسئولیت تشکیل آن نیز با جامعه روحانیت مبارز است، اما یک عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز، تأکید دارد این شورا تشکیل شده، اعلام موجودیت کرده و اعضایش مرتب در حال مصاحبه درباره اقداماتشان هستند.
کد خبر : 47246

حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، در پاسخ به این سؤال که «آیا شورای هماهنگی و جامعتین در موازات هم هستند؟»، اظهار کرد: نه تکمیل‌کننده یکدیگر خواهند بود.


وی درباره اعلام موجودیت شورای هماهنگی اصولگرایان ادامه داد: مفصل در این باره دارند مصاحبه می‌کنند که اعلام موجودیت کرده است، اقدام شده است و دارند کار می‌کنند.


این اظهارات در حالی است محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری که پیش از این وعده پایان شهریور را برای تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان داده بود، حالا از تشکیل این شورا در دی ماه و تا قبل از آغاز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس سخن می‌گوید. محسن کوهکن، عضو ارشد جبهه پیروان خط و امام رهبری نیز اخیرا در گفت‌وگو با آنا، اعلام کرده بود که هنوز زمان تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان مشخص نیست.


همچنین، باهنر اعلام کرده بود که قرار است تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان از سوی جامعه روحانیت مبارز پیگیری شود.


لاریجانی با بخشی از اصولگرایان زاویه دارد نه با همه


احمد سالک در ادامه این گفت‌وگو در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه «شورای هماهنگی اصولگرایان جریانی خواهد بود یا اینکه احزاب عضو می‌شوند؟»، تصریح کرد: طیف‌بندی نیست، مبنا منشور اصولگرایی است و ما بر اساس آن حضور داریم. همه طیف‌ها در جامعه فعال‌اند.


او در پاسخ به اینکه آیا معنی حرفش این است که احزاب عضو این شورا می‌شوند؟، ادامه داد: بحث عضویت نیست همه حضور دارند. در این قضیه شاید برداشت عضویت شود. اصل تشکیل شورای اصولگرایی مهم است حال جریانی یا عضو باشد، فرقی نمی‌کند.


وی گفت: اصولا وقتی تشکل‌ها دور هم جمع می‌شوند یک شورایی را مشخص می‌کنند و مدیریتی انتخاب می‌کنند.


نماینده اصفهان در مجلس در پاسخ به اینکه «لاریجانی آیا در شورای هماهنگی قرار می‌گیرد؟»، افزود: همه اصولگرایان در این شورا هستند.


سالک در پاسخ به این پرسش که «آیا زاویه آقای لاریجانی با پایداری باعث کنار گذاشتن وی نمی‌شود؟»، خاطرنشان کرد: آقای لاریجانی با بخشی از اصولگرایان زاویه دارد نه با همه اصولگرایان.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب