دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1398 - 20:44
فعال سیاسی در گفت‌وگو با آنا:

قالیباف سمبل تفکر انقلابی و جهادی است

فرهاد اخترشناس، فعال سیاسی و مدرس دانشگاه گفت: برای تغییر در وضعیت موجود نیاز به نیروهای انقلابی معتقد و مجهز به «تفکر جهادی» است و محمدباقر قالیباف مدیر جهادی ثابت شده است و تمام مردم او را با نماد کار جهادی می‌شناسند.
کد خبر : 472422
1.jpg

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، فرهاد اخترشناس، فعال سیاسی و مدرس دانشگاه ضمن اشاره به نیاز به نیروهای جهادی در مجلس یازدهم و به کار واداشتن دولت پیر و فرسوده فعلی گفت: «نیروهای انقلابی باید جهادی عمل کنند و در گام اول تا مردادماه 1400 باید دولت را وادار به تحرک و کار کنند، بلکه بخشی از مطالبات مردم تا زمان تشکیل دولت بعدی پاسخ داده شود و سمبل و نماد تفکر انقلابی و جهادی که برای تغییر در وضعیت موجود برنامه و عزم جدی دارند قالیباف است.»


وی ضمن اشاره به نیاز به نیروهای جهادی در مجلس یازدهم و به کار واداشتن دولت پیر و فرسوده یازدهم به خبرنگار سیاسی .... گفت: «در وضعیت فعلی که حاصل عملکرد دولت پیر، خسته و لیبرال است، جامعه و کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجه است. بدتر از آن، این احساس در جامعه ایجاد شده که نه تنها دولت، حتی نظام جمهوری اسلامی نیز برنامه و عزمی برای حل معضلات و مشکلات مبتلابه ندارد و نمی‌تواند در وضعیت موجود تغییری ایجاد کند.»


این فعال سیاسی افزود: «کشور با نوعی «بحران کارآمدی» مواجه گردیده است. کاری به این نداریم که این دولت حاصل «تَکرار» بزرگان اصلاح‌طلب است اما در شرایط فعلی مهم‌ترین و اصلی‌ترین اولویت نیروهای انقلابی باید نوعی عمل‌گرایی مبتنی بر «حرکت جهادی» به منظور حل مشکلات اقتصادی کشور یا به تعبیری «نجات اقتصاد کشور» باشد.»


این مدرس دانشگاه با بیان اینکه وضعیت فعلی کشور نتیجه تکیه بر ایسم‌های اقتصادی غربی به ویژه لیبرالیسم است، تصریح کرد: «نیروهای انقلابی داعیه آن را دارند که اسلام «من المهد الی اللحد» برای زندگی بشر و سعادت دنیوی و اخروی برنامه دارد و تمامی مشکلات راه‌حل دارند و اگر کشور به این شرایط رسیده حاصل عدم توجه عملی و نظری دولت به آرمان‌های والای اسلام و تکیه بر ایسم‌های اقتصادی غربی به ویژه لیبرالیسم است.»


اخترشناس راه‌حل مشکلات کشور را مدیریت جهادی قالیباف در مجلس دانست و ابراز کرد: «باید توجه کرد که پیاده نمودن این آرمان که اسلام و تفکر جهادی توانایی حل تمامی معضلات جامعه و کشور را دارند، یک برنامه‌ریزی و عزم جدی را می‌طلبد و به سادگی امکان‌پذیر نیست. اما محمدباقر قالیباف که یک مدیر جهادی ثابت شده است و تمام مردم او را با نماد کار جهادی می‌شناسند، راه‌حل این طناب گره خورده است.»


این مدرس دانشگاه گفت: «برای تغییر در وضعیت موجود نیاز به نیروهای انقلابی معتقد و مجهز به «تفکر جهادی» است. نیروهایی که نسبت به معضلات و مشکلات جامعه و کشور نخست شناخت کافی دارند،‌ دوم برای حل آن برنامه دارند و در پله سوم عرضه، جسارت و عزم پیاده کرد برنامه‌های خود را دارند.»


*سمبل تفکر انقلابی و جهادی با برنامه جدی برای تغییر، قالیباف است


او ادامه داد: «البته لازم است که نیروهای انقلابی در گام اول، یعنی از خرداد 1399 تا مردادماه 1400 دولت را وادار به تحرک و کار کنند بلکه بخشی از مطالبات مردم تا زمان تشکیل دولت بعدی پاسخ داده شود. سمبل و نماد تفکر انقلابی و جهادی که برای تغییر در وضعیت موجود برنامه و عزم جدی دارند قالیباف است.»


اخترشناس با اشاره به اثر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور، قالیباف را مرد میدان‌های سخت دانست و افزود: «نباید از یاد برد که تحریم‌های ظالمانه‌ای بر کشور تحمیل گردیده و کار کردن در این شرایط با این مشکلات انباشت شده بسیار سخت و طاقت‌فرسا است. اما قالیباف همواره نشان داده که مرد میدان‌های سخت است.»


این فعال سیاسی با اشاره جوان‌گرایی و عمل نکردن برخی بزرگان به این شعار، افزود: «این احساس در برخی از بزرگان وجود دارد که جوانان باید صبر کنند تا به‌اصطلاح پخته شوند و بعد به کارزارهای بزرگ وارد شوند. این‌گونه هم مطرح می‌کنند که ما خون‌دل خوردیم و به بهای صرف عمر خود، به مراحل رشد و ترقی رسیدیم. استدلالی که مطرح می‌کنند به‌نوعی درست است، اما نباید از یاد برد که هر جا به جوانان اعتماد شد شاهکار کردند.»


*جوانان کشور مرد کاراهای سخت هستند و در جنگ این را اثبات کردند


وی بابیان این‌که جنگ تحمیلی میدان شاهکار جوانان این کشور بود، گفت: «نمونه شاهکار جوانان کشور جنگ تحمیلی است که عده‌ای جوان بی‌تجربه، به فرمان امام و مقتدای خود حضرت روح‌الله خمینی(ره) وارد عرصه‌ای شدند که نه تا آن مقطع آن‌ را تجربه نکرده بودند، بلکه به بدیهیات ورود به آن نیز آشنایی نداشتند.»


اخترشناس تصریح کرد:‌ «با این حال امام (ره) به جوانان اعتماد کرد و جنگ را به دست آنان سپرد و دیدیم که جوانان نگذاشتند حتی وجبی از مساحت کشور کاسته شود. تأکید مقام معظم رهبری نیز بر جوان‌گرایی که نمود عینی آن در بیانیه گام دوم انقلاب مشهود است، حاصل اعتماد و شناختی است که ایشان از جوانان و عملکرد آنان دارند.»


این مدرس دانشگاه در پایان تأکید کرد که لازم است بزرگان نیز به تبعیت از حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری به جوانان باور و اعتماد داشته باشند و به آنان میدان دهند. چرا که جوانان انقلابی باانگیزه و عزمی که دارند نشان داده‌اند که مرد کارزارهای سخت و دشوار هستند. 


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته