دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1398 - 18:32
قالیباف:

رتبه‌بندی شایسته معلمان مشکلات معیشتی آنان را برطرف می‌کند

محمدباقر قالیباف یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های معلمین را کرامت و منزلت اجتماعی آنان دانست و گفت: معلمین مطالبات زیادی ندارند آن‌ها به دنبال منزلت اجتماعی خود هستند رتبه‌بندی شایسته معلمان ضمن توجه به این خواسته، مشکلات رفاهی و معیشتی آنان را نیز تا حدودی برطرف می‌کند.
کد خبر : 472408
1.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدباقر قالیباف عضو لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در گردهمایی فرهنگیان تهران اظهار کرد: امروز که نگاه می‌کنم می‌بینم همه زندگی‌ام را مدیون معلمان دردآشنا، فرهنگی، متدین، باتقوا و دلسوزی هستیم که ما را به اینجا رساندند و همیشه این حسرت را دارم که چرا ما نسبت به آموزش‌وپرورش آن‌طوری که بایدوشاید مایه نمی‌گذاریم و توجه نمی‌کنیم.


وی ضمن اشاره به اهمیت نقش و جایگاه آموزش‌وپرورش اشاره کرد: من در سال 92 مطلبی را در آن مباحث فعالیت‌های انتخاباتی عرض کردم که اگر روزی توفیق خدمت در سطح ملی پیدا کنم و در دولت توفیق خدمت داشته باشم دو وزارت خانه را نه تنها فراموش نخواهم کرد بلکه تحت هر شرایط سختی که در کشور باشد تمشیت امور این دو وزارتخانه را شخصاً بر عهده می‌گیرم نه اینکه وزیر نداشته باشد حتماً باید داشته باشد ولی ماهی نخواهد گذشت که در آن وزارتخانه‌ها حضور پیدا نکنم و مسائل و مشکلاتش را پیگیری ننمایم.


عضو لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی افزود: شما نگاه کنید یک آموزش‌وپرورش، یک وزارت علوم با این عظمت با این بزرگی، الان در آموزش‌وپرورش ما قریب به 15 میلیون دانش‌آموز، یک میلیون عناصر فرهنگی، مردان و خواهران گرامی فرهنگی در حال فعالیت هستند و حداقل 40-50 میلیون نفر هر روز تحت تأثیر آموزش‌وپرورش‌اند.


قالیباف انگیزه خود از توجه ویژه به آموزش‌وپرورش را برشمرده و خاطرنشان کرد: چون همه باورم این است که اگر فقط در یک دهه نه خیلی زیاد فقط یک دهه بتوانیم در این دو وزارتخانه که همه سرمایه‌های ایران عزیز ما، در آن‌ها جمع است با این معلمین دلسوز این مسیر تعلیم و تربیت را به درستی طی کنیم آینده این کشور در بعد مادی و معنوی تأمین خواهد شد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این معلمین بودند که ما را با انقلاب، امام و فرهنگ شهادت آشنا کردند و ما را در این مسیر نورانی قرار دادند. من همواره مدیون معلمینی هستم که با سخنانشان و با کتاب‌هایی که در اختیارمان گذاشتند ما را با انقلاب اسلامی و حرکت‌های انقلابی آشنا کردند ما را به سمت امام هدایت کردند و این بزرگ‌ترین خدمت معلمین به ما و جامعه ما است که باید همواره سپاسگزار این قشر دلسوز و فرهیخته باشیم


قالیباف یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های معلمین را کرامت و منزلت اجتماعی آنان دانست و گفت: معلمین مطالبات زیادی ندارند آن‌ها به دنبال منزلت اجتماعی خود هستند رتبه‌بندی شایسته معلمان ضمن توجه به این خواسته، مشکلات رفاهی و معیشتی آنان را نیز تا حدودی برطرف می‌کند که متأسفانه به‌طور دقیق و کامل به این موضوع پرداخته نشده و فرهنگیان حرف‌های زیادی در این خصوص دارند. ما باید از دغدغه‌های معلمین بکاهیم تا با فراق بال بتوانند به فرزندانمان خدمت کنند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
دهقان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
۰
واقعا که. من یه معلمم با شش سال سابقه کار. الان تو خرج زندگیم موندم. حقوقم دو میلیونه.واسه رتبه بندی هزار تا شرط گذاشتن آزمون گذاشتن. شرط ضمن خدمت گذاشتن. هر روز بخشنامه جدید میاد و شرایطشو سخت تر میکنه. من که دیگه امیدی به این رتبه بندی ندارم. اینه رتبه بندی شایسته و در خور معلمان. خودتونو بازی میدید یا مردم را. جوری حرف می‌زنید و در فضای مجازی بیان میکنید که انگار دولت فقط حواسش به آموزش و پرورشه.عیدی ما رو انداختن بعد رای گیری هر روز امروز و فردا میکنن. کارمندای دیگه افزایش حقوق سی و چهل در صدی دارن. ولی حقوق معلما پانزده درصد زیا میشه و تا حالا بیش از ده بار بیان شده در اخبار. این چه وضعیه. یه جزوه 480صحفه ای برای آزمون رتبه بندی تعیین کردن. این در شان معلمه.
نبی سروش
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
۰
داری بازارگرمی می کنی همه دولتها اینو گفتن و اومدونو عمل نکردنو تا امسال مابازنشست شدیم
هلدینگ شایسته