دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1398 - 17:13
رهبر در نشست خبری:

زنان مجلس دهم حاضر به ارائه گزارش عملکرد نیستند

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از اینکه هیچ یک از زنان مجلس دهم حاضر به ارائه گزارش عملکرد نیستند انتقاد کرد.
کد خبر : 472401
1780042.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نشست خبری بانوان کاندیدای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با حضور زهره الهیان، فاطمه رهبر، سمیه رفیعی، سوده نجفی، عاطفه خادمی و فاطمه قاسم‌پور بعدازظهر امروز در محل خبرگزاری تسنیم برگزار شد.


فاطمه رهبر در این نشست به تشریح برخی دستاوردهای فراکسیون زنان مجلس در مجلس نهم پرداخت و گفت: طی روزهای گذشته مناظره‌ای با خانم اولادقباد رئیس فراکسیون زنان مجلس دهم داشتم، وقتی از او درباره عملکرد فراکسیون سؤال کردم، کتابچه‌ای را بالا گرفت و ادعا کرد که آن کتابچه نتیجه فعالیت‌ آنان در مجلس دهم بوده است.


وی با بیان اینکه این اقدام ناصحیح رئیس فراکسیون زنان مجلس اعتراض کردم، افزود: از او پرسیدم چگونه جرأت می‌کنید قوانینی که در دوره نهم مجلس پیگیری شده را به عنوان عملکرد خودتان معرفی کنید.


عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با انتقاد از اینکه هیچ یک از زنان مجلس دهم حاضر به ارائه گزارش عملکرد به خبرنگاران نیستند، اظهار کرد: در مجلس نهم مجموعه قوانین مرتبط با زنان را جمع آوری و چاپ کردیم.


رهبر با تصریح اینکه مجموع قوانین منسوخ شده را در مجلس نهم جمع آوری کرده و چاپ کردیم، گفت: توانستیم هشت جلد کتاب از قوانین و مقررات حوزه زنان و خانواده را تدوین و چاپ کنیم.


وی اصلاح قانون آیین‌‌دادرسی کیفری را از جمله قوانینی تدوین شده در مجلس نهم عنوان و تصریح کرد: در مجلس هیچگاه کار فردی صورت نمی‌گیرد بلکه به صورت تیمی و دسته‌جمعی انجام می‌شود. به عنوان مثال بسیاری از مصوبات حاصل پیگیری‌هایی است که یا خودمان گذاشتیم و یا مجموعاً‌ کار دسته‌جمعی و یا تیمی با سایر نمایندگان صورت گرفته است.


عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه پلیس اطفال و افراد نابالغ با ضابطین دوره دیده تعیین کردیم، اظهار کرد: قانون حمایت از خانواده بسیار سروصدا کرد. در آن زمان سیاه نمایی کردند و هنوز هم به ما اتهام وارد می‌کنند و می‌گویند این طرحی است که مجلس ارائه کرد اما در حقیقت لایحه‌ای بود که دولت پیشنهاد داد.


رهبر خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان را کردیم و حساسیت‌ها را درک  می‌کنیم. قاضی مشاور، راه اندازی مراکز مشاوره در کنار دادگاه خانواده، اصلاح مهریه از دستاوردهای ما بود. راه اندازی صندوق پرداخت دیه را پیگیری می‌کنیم تا حق زوجه از این طریق پرداخت شود.


وی اضافه کرد: در سال 91 مقام معظم رهبری توصیه به مرکز راهبری فراقوه‌ای زنان کردند. دو طرح را برنامه‌ریزی کردیم و به دفتر ایشان ارایه دادیم. همه مسائل نظیر بیمه، زنان خانوار و غیره در آن دیده شده است. تاکنون در مجموع پنج طرح به دفتر مقام معظم رهبری ارائه شده که بسیاری از مسائل را حل می‌کند.


کاندیدای شورای ائتلاف گفت: ماده 230 قانون پنجم با وجود پیگیری رئیس قوه قضائیه زمینه اجرای آن فراهم شده است.


وی ادامه داد: مشوق‌هایی برای فرزندآوری که در مجلس نهم در نظر گرفته شد، ولی در مجلس دهم مرخصی 2 هفته آقایان که یکی از این مشوق‌ها برای فرزنددار شدن بود به 3 روز تقلیل یافت. همچنین مطلع شدیم خانم مولاوردی تفاهم نامه با ملل متحد به امضا رساندند که به تصویب مجلس رسیده است در صورتیکه این مغایر قانون است. این تفاهم نامه اعطای مجوز به صندوق برای دسترسی کامل به اسناد و تمام اطلاعاتی که طرف مقابل جمع کرده است به عنوان دارایی صندوق قلمداد شده است که جای تأسف دارد.


رئیس فراکسیون رنان مجلس نهم بیان کرد: گزارش آن را به مرکز پژوهش‌ها ارائه دادیم. مرکز پژوهش‌ها اعلام کرد که این تفاهم نامه خلاف قانون خلاف امنیت ملی است و گزارش آن به قوه قضاییه ارسال شد. گزارش ارتباطات بین المللی معاونت زنان را در صورت ورود به مجلس پیگیری می‌کنیم.


انتهای پیام/4040


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته