دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1398 - 14:46
عضو شورای اسلامی شهر تهران:

نباید اختیارات شورا را در تضاد با خواست مردم تلقی کرد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نباید اختیارات شورا را در تضاد با خواست مردم تلقی کرد.
کد خبر : 472342
الهام+فخاری.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، الهام فخاری در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با شیوه رأی‌گیری در مورد نامگذاری معابر و کوچه‌ها در شورای شهر اظهار کرد: می‌بایست در خصوص نحوه نام‌گذاری معابر مقررات لحاظ شود. 


وی در مورد استفاده از روش سنجش افکار عمومی در نام‌گذاری معابر گفت: این‌که نظرسنجی در ارتباط با نامگذاری‌ها در تهران لحاظ شود باید براساس قوانین و آئین‌نامه‌ها باشد و از این رو باید براساس مقررات موجود تصمیم گرفت.


عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که قوانین وظایفی تعیین می‌کند که اشخاص تصمیمات و اقداماتی انجام دهند که این مورد نافی حقوق مردم نیست، گفت: قانون در ارتباط با نامگذاری معابر مشخص کرده که تصمیمات در کمیسیون و در نهادی به نام شورا اتخاذ گردد و چارچوب آن نیز مشخص است. بنابراین اختیارات شورا را نباید در تضاد با خواست و رأی مردم تلقی کرد. 


وی اذعان کرد: شورای شهر با رأی مردم انتخاب شده و در یک نهاد انتخابی نیز نامگذاری‌ها براساس مقررات صورت می گیرد. این‌که شورا به سمت مردمی شدن و احصای آرای عمومی حرکت کند مبارک و میمون است اما مقررات چارچوب فعالیت شورا را تعیین می‌کند؛ در هیچ جا برای تغییر نام کوچه‌ها از رفراندم استفاده نمی‌شود.


انتهای پیام/۴۱۰۵


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته