دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1394 - 15:38
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

امیری‌ خامکانی: بررسی اساسنامه شرکت نفت در حال اتمام است/ قراردادهای نفتی برای شرایط عادی و تحریم تغییر کرده است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: روز گذشته در کمیسیون انرژی 60 ماده از اساسنامه شرکت نفت مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.
کد خبر : 47232

حسینعلی امیری خامکانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره اساسنامه شرکت نفت که اعضای کمیسیون انرژی در حال بررسی آن هستند، اظهار کرد: حدود 28 ماده دیگر از این اساسنامه باقی مانده است که امیدواریم در جلسه امروز کمیسیون انرژی آن را به اتمام برسانیم.


سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: پیش از این بر اساس اصل 85 قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی می‌تواند تصویب دائمی اساسنامه سازمان‌ها، شرکت‌ها، موُسسات دولتی یا وابسته به دولت را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های ذی‌ربط واگذار کند و یا اجازه تصویب آنها را به دولت بدهد. با این وجود پس از این بررسی اساسنامه شرکت نفت در کمیسیون انرژی به پایان رسید گزارش کمیسیون به صحن ارائه و پس از رای‌گیری درباره این اساسنامه و تایید شورای نگهبان قابل اجراست و نیازی به بررسی جزئیات بر اساس اصل 85 قانون اساسی ندارد.


امیری خامکانی درباره قراردادهای نفتی که در حال تغییر است، تأکید کرد: در شرایط تحریم قراردادهای نفتی با مشکل مواجه شدند از این رو وزارت نفت از حدود یکسال پیش تلاش می‌کند تا مدلی برای قراردادهای نفتی تعیین کند که هم در شرایط عادی و هم در شرایط تحریم کارایی لازم را داشته باشد.


وی خاطرنشان کرد: وزارت نفت در این باره به جمع‌بندی رسیده است، قرار بود در هفته جاری به کمیسیون انرژی در این باره گزارش دهد، ولی به دلیل پرداختن کمیسیون به اساسنامه شرکت نفت، گزارش وزارت نفت درباره قراردادها به تعویق افتاد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته