دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1398 - 12:17

کتاب‌ها را از روی طاقچه بردار / کتابخوان تحت وب برای اولین بار در ایران

وقتی هزینه خرید کتاب زیاد می‌شود، یکی از راه‌حل‌ها استفاده از کتابخانه است. مزیت کتابخانه این است که با هزینه‌ی کمتر می‌توانید به کتاب‌های زیاد و متنوعی دسترسی پیدا کنید.
کد خبر : 472279
معرفی طاقچه.jpg

طاقچه اپلیکیشنی است برای لذت بردن از خواندن و شنیدن کتاب. در این اپلیکیشن به هزاران کتاب الکترونیکی رایگان، کتاب صوتی، مجله و روزنامه دسترسی خواهید داشت. طاقچه با صدها ناشر همکاری می‌کند و می‌توانید کتاب الکترونیکی و کتاب صوتی را به صورت قانونی دانلود کنید.


اپلیکیشن طاقچه را می‌توانید روی موبایل‌ها‌ و تبلت‌هایی با سیستم‌ عامل اندروید و آی‌او‌اس نصب کنید. همچنین می‌توانید روی کامپیوتر و هر دستگاهی که مرورگر و اینترنت داشته باشد، بدون نیاز به نصب و دانلود، به کتاب‌هایتان دسترسی داشته باشید.


با درست کردن یک حساب کاربری می‌توانید کتاب‌هایتان را در سه دستگاه مختلف به همراه داشته باشید و بخوانید.


با اپلیکیشن طاقچه، کتاب‌ها همیشه همراهتان هستند و می‌توانید آن‌ها را آفلاین بخوانید و بشنوید.


کتاب الکترونیکی چیست؟


کتاب الکترونیکی، کتابی است که در دستگاه الکترونیکی (صفحه کامپیوتر، تبلت، موبایل و... ) خوانده می‌شود. گاهی ممکن است کتاب الکترونیکی را با پی‌دی‌اف اشتباه بگیریم، در صورتی که فرق‌های زیادی با هم دارند. در کتاب الکترونیکی شما قوانین را تنظیم می‌کنید. شما می‌توانید نوع و اندازه فونت‌، فاصله بین خطوط و نور پس‌زمینه را با توجه به شرایط محیط و چشم‌تان تغییر دهید.


اگر با کتاب الکترونیکی آشنایی ندارید می‌توانید اپلیکیشن «طاقچه» را روی گوشی یا تبلت خود نصب کنید و نسخه‌ی الکترونیکی یک کتاب رایگان را دانلود کنید تا شکل جدیدی از خواندن را تجربه کنید.


با کتاب صوتی به صدای کتاب‌ها گوش دهید


در عصری زندگی می‌کنیم که «سرعت» نقشِ پررنگی در فعالیت‌های هرروزه‌مان دارد و به همین دلیل گاهی پیدا کردن فرصتی برای کتاب خواندن کار دشواری می‌شود. شاید این مهم‌ترین دلیلی است که در سراسر دنیا  استفاده از کتاب‌های صوتی رونق گرفته است. کتاب‌های صوتی می‌توانند در سفر، هنگام کارهای روتین، در ترافیک، در خانه و زمان‌هایی که امکان خواندن برای ما وجود ندارد، جایگزین خوبی باشند.


 طاقچه علاوه بر کتاب الکترونیکی، گنجینه‌ی متنوعی از کتاب‌ صوتی نیز دارد. کتاب‌هایی در دسته‌های ادبیات، تاریخ، فلسفه و منطق، کودک و نوجوان و… شما می‌توانیدن چند دقیقه‌ی اول هر کتاب را به صورت رایگان گوش دهید تا با کیفیت صدای گوینده و اجرای آن آشنا شوید. علاوه بر این تعدادی از این‌ کتاب‌های صوتی کاملا رایگان هستند.


کتابخوان تحت وب برای اولین بار در ایران


کتابخوان طاقچه در جدیدترین به‌روزرسانی خود امکان جدیدی را اضافه کرده است که می‌توانید هرجا که به یک مرورگر و اینترنت دسترسی داشته باشید کتاب بخوانید و بشنوید.


نام این امکان جدید «کتابخوان تحت‌وب» است که می‌تواند کتاب‌های الکترونیک با فرمت ای‌پاب (epub ) را روی وب نمایش دهد. در این شکل از کتابخوان، کاربر‌ها می‌توانند بدون اینکه نرم‌افزار خاصی را نصب کنند با رفتن به سایت طاقچه به آدرس taaghche.com کتاب موردنظرشان را همانجا بخوانند. تمام کتاب‌هایی که روی سایت طاقچه قرار دارد با رعایت حق کپی‌رایت و اجازه ناشر روی سایت قرار گرفته است.


یکی از مشکلاتی که در راه‌اندازی کتابخوان تحت وب در ایران وجود داشت، موضوع قانون کپی‌رایت بود. در بسیاری از کتابخوان‌های تحت وب در دنیا امکان کپی کردن متن وجود دارد، ولی به دلیل اینکه قوانین کپی‌رایت به صورت سفت و سخت در آن کشورها اجرا می‌شود، نگرانی زیادی برای کپی کردن متن‌ها وجود ندارد. در ایران به دلیل اینکه قانون کپی‌رایت هنوز قدرت اجرایی کافی ندارد، استفاده از تکنولوژی کتابخوان تحت وب با مشکل‌ همراه می‌شد، تا اینکه تیم فنی طاقچه موفق شد راهی پیدا کند تا متن کتاب‌های الکترونیکی را به شکلی روی وب بگذارد که قابل کپی کردن نباشد.


مهمترین اتفاقی که با اضافه شدن کتابخوان تحت وب می‌افتد این است که دیگر سیستم‌های عامل و دستگاه‌ها محدودیتی نخواهند داشت و کاربران کتاب الکترونیکی هرجایی که به اینترنت دسترسی داشته باشند می‌‌توانند کتاب بخوانند، بدون اینکه نیاز به نصب و دانلود چیزی داشته باشند. این تغییرهای تکنولوژی می‌توانند مخاطبان جدیدی را به جمع آدم‌های کتابخوان اضافه کند و باعث می‌شود دسترسی کاربرها به کتاب راحت‌تر و سریع‌تر شود.


با طاقچه بی‌نهایت، نامحدود کتاب بخوانید


وقتی هزینه خرید کتاب زیاد می‌شود، یکی از راه‌حل‌ها استفاده از کتابخانه است. مزیت کتابخانه این است که با هزینه‌ی کمتر می‌توانید به کتاب‌های زیاد و متنوعی دسترسی پیدا کنید. کتاب‌های الکترونیکی به دلیل اینکه هزینه‌های مربوط به کتاب چاپی را ندارند ارزان‌تر هستند.


با این حال ممکن است برای برخی از کاربرها که زیاد کتاب می‌خوانند این هزینه نیز مشکل‌ساز شود. به همین دلیل طاقچه اپلیکیشنی به نام «طاقچه بی‌نهایت» را برای کتاب‌های الکترونیکی منتشر کرده است تا بتوانید با هزینه کم به کتاب‌های زیاد و متنوعی دسترسی داشته باشید.


کتابخانه‌ای برای کتاب‌های الکترونیکی


«طاقچه بی‌نهایت» جایی است شبیه کتابخانه عمومی اما برای کتاب‌های الکترونیکی. با ورود به کتابخانه‌ی طاقچه بی‌نهایت به نسخه کامل تمام کتاب‌های موجود در این کتابخانه دسترسی خواهید داشت و می‌توانید هر تعدادی که می‌خواهید کتاب بخوانید.


طاقچه بی‌نهایت برای کسانی است که از خواندن سیر نمی‌شوند و برای کسانی که می‌خواهند با هزینه کمتر کتاب‌های بیشتری بخوانند.


 


کتاب خواندن و شنیدن تفریحِ لذت‌بخش ماست و طاقچه این تفریح را آسان کرده.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته