دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1394 - 13:53
مدیرعامل موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی:

بیمه‌ها یکی از بهترین راهکارهای تأمین هزینه‌های سلامت هستند

مدیرعامل موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی با اشاره به نقش مهم بیمه‌ها در نظام سلامت، گفت: بیمه‌ها یکی از بهترین راهکارهای تأمین هزینه‌های سلامت هستند.
کد خبر : 47198

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، شهرام غفاری در سمینار بیمه‌ها، نظام سلامت و رفاه اجتماعی که توسط موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی با حضور صاحب‌نظران و مسئولان حوزه رفاه و تأمین اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: این موسسه در بخش خلق و پرورش اندیشه‌ها و نظرات حوزه رفاه و تأمین اجتماعی فعالیت می‌کند.


وی افزود: این سمینار با هدف بررسی نقش بیمه‌ها در نظام سلامت و تأثیر نظام سلامت در بیمه‌ها برگزار شد.


غفاری با دعوت از اندیشمندان و صاحب‌نظران حوزه رفاه و تأمین اجتماعی در کشور برای همکاری با موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی گفت: این موسسه با همت و دید عالی دولت تدبیر و امید و تیم مدیریت فعلی سازمان تأمین اجتماعی احیا شد و امیدواریم به جایگاه رفیع خود بازگردد.


وی گفت: نظام سلامت شامل بیمه‌ها، ارائه‌دهندگان و دریافت کنندگان خدمات درمانی هستند و منابع آن از مردم، هزینه‌های دولت از بودجه‌های عمومی، مالیات و نظام‌های بیمه‌ای تأمین می‌شود.


مدیرعامل موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی افزود: مصارف نظام سلامت شامل اقدامات تشخیصی و درمانی، هزینه‌های پزشکان و پرستاران و هزینه‌های داروست.


غفاری ادامه داد: برای کاهش هزینه پرداخت از جیب مردم باید بخش‌های مربوط به مالیات، منابع عمومی دولت و بیمه‌ها افزایش یابد که این امر در دولت تدبیر و امید محقق شده است.


وی یادآور شد: برای موفقیت نظام سلامت باید در حوزه مصارف توجه داشته باشیم که هزینه‌ها ثابت بماند زیرا در صورت افزایش شدید هزینه‌های درمانی بار دیگر تعادل منابع و مصارف بهم می‌خورد و شاهد افزایش پرداخت‌ها از جیب مردم خواهیم بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه نظام سلامت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته