دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1394 - 14:55
در واحد بندرعباس

سیما فردوسی: طلاق برای 97 درصد زوج‌ها، استرس و افسردگی را به دنبال دارد

سیما فردوسی با بیان اینکه طلاق راه حل پایان دادن به اختلافات خانوادگی نیست گفت: آمارها نشان داده، زوج‌هایی که اختلافات زندگی مشترک خود را با طلاق حل کرده‌اند، به میزان 97 درصد استرس و افسردگی دچار شده‌اند.
کد خبر : 47196

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا؛ سیما فردوسی در همایش غنی‌سازی روابط زناشویی واحد بندرعباس که با حضور جمعی از دانشجویان این واحد دانشگاهی برگزار شد از بلوغ فکری به عنوان مولفه اصلی ازدواج یاد کرد و گفت: رشد و تعالی فکری موجب می‌شود تا زوجین بتوانند با راه حل مناسب در زندگی مشترک خود وبا احساس مسولیت نسبت به یکدیگر استمرار خانواده را رقم بزنند.


این روان‌شناس با بیان اینکه اقتصاد در سبک زندگی از اهمیت بالایی برخودار است، گفت: ازدواج باید با افرادی صورت گیرد که اقتصاد آن با آن برابری کند و هم‌طراز آن قرار گیرد.


وی نوع نگرش به مسایل فرهنگی و دینی افراد از دیگر موارد مهم و تاثیرگذار در ازدواج یاد کرد و افزود: باید سعی شود تا با شناخت کافی خصوصیات اخلاقی و نگرش شخص مقابل نسبت به مسایل دینی و فرهنگی ازدواج انجام شود و از تصمیمات عجولانه و کورکورانه در این زمینه خودداری کند.


فردوسی استفاده کلمات و واژه‌های زیبا در زندگی زناشویی را رمز موفقیت دانست و اظهار کرد: اجتناب از نقاط ضعف و ناراحت کننده همسر و تقویت نقاط قوت آن با بکارگیری از کلمات و واژه‌های زیبا و دلنشین، زوج را به ادامه زندگی مشترک امیدوار می‌سازد و باعث تحکیم خانواده خواهد شد.


این مدرس دانشگاه گفت: احترام متقابل در زندگی زناشویی و فایق آمدن بر مشکلات میزان استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد و این آرامش فکری و روحی به فرزندان خانواده منتقل می‌شود.


این همایش به همت حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد بندرعباس و دانشکده سما بندرعباس برگزار شد که با استقبال دانشجویان همراه بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته