دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 بهمن 1398 - 21:00
الهیان در گفتگو با آنا:

کاندیداهای اصلاح‌طلب به دلیل نداشتن وحدت انصراف می‌دهند

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه حمله به شورای نگهبان و تک‌قطبی نشان دادن فضای انتخابات عملیات روانی اصلاح‌طلبان برای انحراف افکار عمومی بود، گفت: اکنون مردم مشاهده می‌کنند انصراف کاندیداهای اصلاح‌طلب به دلیل نرسیدن به وحدت است.
کد خبر : 471598

زهره الهیان در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به ورود کشور به عرصه انتخابات و لزوم رعایت تقوای سیاسی از سوی همه طرف‌های شرکت کننده در انتخابات اظهار کرد: جریان اصلاحات همواره برنامه‌ریزی انتخاباتی خود را با زیر سؤال بردن نظارت استصوابی شورای نگهبان کلید می‌زند و رد صلاحیت‌ کاندیداهای منتسب به خود را بهانه عدم حضور در انتخابات اعلام می‌کند.


وی افزود: اخبار رسانه‌ها مؤید آن است که اختلاف میان گزینه‌های انتخاباتی جریان اصلاح‌طلب مانع رسیدن به لیست واحد بوده و این یعنی نامزدهای فراوانی در جریان اصلاحات پا به عرصه انتخابات گذاشته‌اند.


عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب حمله به شورای نگهبان را نوعی فرار رو به جلو در جریان اصلاحات عنوان کرد و گفت: این تناقض که اینها از طرفی می‌گویند شورای نگهبان همه ما را رد صلاحیت کرده و از سوی دیگر به خاطر تعدد کاندیداها نمی‌تواند برای لیست واحد به وحدت برسند نوعی عدم صداقت اصلاح‌طلبان با افکار عمومی را نشان می‌دهد.


الهیان با اشاره به اینکه طبق نظر شورای نگهبان بیشتر عدم تأیید صلاحیت‌ها به‌دلیل وجود پرونده‌های مالی بوده، گفت: طبعاً افرادی که با اتهام مفاسد مالی از گردونه انتخابات حذف شدند، دفاعی در قبال اسناد موجود در شورای نگهبان نداشتند؛ اما با این حال عده‌ای تخریب شورای نگهبان را در دستور کار داشتند.


نماینده مردم تهران در مجلس هشتم با بیان اینکه حمله به شورای نگهبان و تک‌قطبی نشان دادن فضای انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان، نوعی عملیات روانی برای انحراف افکار عمومی بود، گفت: اکنون مردم مشاهده می‌کنند که انصراف کاندیداهای اصلاح‌طلب به دلیل نرسیدن به وحدت است، لذا بهتر است دوستان تقوای سیاسی را سرلوحه کار خود قرار دهند.


عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خاطرنشان کرد: عملکرد 6 سال گذشته اعتماد عمومی از جریان اصلاحات را سلب کرده است. چرا که این جریان در اداره امور کشور هم با مردم صادق نبودند.


برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب مانند؛ محمدعلی افشانی در بیانیه‌ای از ادامه حضور در انتخابات انصراف دادند.


انتهای پیام/4034/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته