دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1393 - 11:16
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

اردیبهشت، ماه طلایی بازار مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن در سال آینده کم‌تر از 5 درصد خواهد بود، گفت: با افزایش مبایع‌نامه در اریبهشت‌ماه سال 94، شاهد ماه طلایی بازار مسکن خواهیم بود.
کد خبر : 4714

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، حامد مظاهریان در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه نمی‌توان قیمت مسکن در سال آینده را پیش‌بینی کرد، افزود: افزایش آمار مبایع‌نامه‌ها در اریبهشت‌ماه سال آینده از نشانه‌های خروج بازار مسکن از رکود است.


وی درباره طرح مسکن اجتماعی نیز تصریح کرد: طرح مشترکی با وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی به عنوان آخرین برنامه تدورین شده و در قالب یک تیم شورای عالی رفاه مسکن اجتماعی داشته‌ایم که توافق‌های کلی نیز انجام و منتظر تائید نهایی ریاست‌جمهوری هستیم.


معاون مسکن و ساختمن وزیر راه و شهرسازی درباره وام‌ 80 میلیون تومانی مسکن نیز اظهار کرد: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای مبلغ این وام‌ها 80 میلیون تومان بوده است اما هنوز درباره مبلغ و سقف اعتبارات توافقی صورت نگرفته و در حال مذاکره هستیم.


وی با بیان اینکه با افزایش قیمت مسکن در سال‌های گذشته تسهیلات بانکی متناسب با آن رشد نکرد، ادامه داد: به این ترتیب فاصله آشکاری میان وام‌های بانکی و قیمت خرید مسکن در بازار ایجاد شد و همین امر نگرانی را برای اقشار جامعه درباره کاهش قدرت خرید با پایین بودن میزان تسهیلات بانکی ایجاد کرد.


مظاهریان اضافه کرد: هدف‌گذاری وزارت راه و شهرسازی درباره مسکن اختصاص حداقل 50 درصد قیمت خرید واحد مسکونی متوسط با تسهیلات بانکی است که به منظور رسیدن به مدل‌هایی برای افزایش وام‌های بانکی در حال مذاکره با بانک مرکزی هستیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته