دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1394 - 11:42
ادامه مناقشه ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی با سازمان بیمه سلامت

کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر بیانیه صادر کرد

کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر سراسر کشور پس از مناقشات بر سر ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی با سازمان بیمه سلامت، بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر : 47138

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران، در این بیانیه آمده است، بیش از 60 سال از تاسیس سازمان تامین اجتماعی می‌گذرد، سازمانی که تمام تار و پود آن دسترنج زحمت و تلاش اقشار کارگر بنا شده و منابع و سرمایه‌های این سازمان مردمی تکیه‌گاه و امید جمع کثیری از آحاد جامعه است.


این بیانیه می‌افزاید: بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در حالی وظیفه سنگین خدمت‌رسانی را به جامعه مخاطب خود دارد که متاسفانه هر از گاهی با تصمیمات غیرکارشناسانه دچار چالش شده و ثبات آن مورد تهدید واقع می شود و مناقشات اخیری که بر سر ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت در گرفته از آن جمله است.


در این بیانیه آمده است: در حالی که براساس قانون پنجم توسعه بر استقلال مالی و اداری صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی تاکید شده و از سویی اجرای این سیاست که بی‌تردید با زبان قشر کارگر و بازنشسته همراه خواهد بود، دارای اشکالات متعدد حقوقی، شرعی و ساختاری است، چگونه یک عده به خود اجازه می‌دهند با سرنوشت قشر عظیمی که نقش انکارناپذیری در همه عرصه‌های کشور دارند، اینگونه بازی کنند؟


این کانون نوشته است: در واقع به جز اقشار شریف کارگران، بازنشستگان و مستمری‌بگیران هیچ نهادی سهمی از منابع و سرمایه‌های سازمان ندارد که بخواهند برای آن تصمیم‌گیری کنند، اموال و دارایی‌های سازمان تامین اجتماعی (به عنوان حق الناس) صاحبان مشخصی دارد که نمی‌توان آنها را براساس شرع و قانون با دیگران سهیم کرد.


در این بیانیه آمده است: در حالی که هر روز با مشکلات به جای مانده از گذشته از جمله عدم پرداخت سهم بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی، عدم اجرای قانون همسان‌سازی، عدم پرداخت سرانه درمان و غیره دست و پنجه نرم می‌کنیم، یقینا اجازه نخواهیم داد چنین هجمه‌هایی به سازمان تامین اجتماعی وارد شود و از اجرای طرح ادغام بخش درمان به بیمه سلامت با همه توان جلوگیری خواهیم کرد.


این بیانیه می‌افزاید: از رئیس جمهوری محترم جناب آقای دکتر روحانی نیز انتظار داریم با ورود مدبرانه خود نسبت به رفع دست اندازی به حقوق حق اقشار کارگران، بازنشستگان و مستمری‌بگیران توسط افرادی که به بهانه اجرای طرح ادغام و به دلیل ضعف آشنایی به قوانین بیمه و درمان این چالش را به وجود آورده‌اند، اقدام کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته