دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1394 - 11:32
آنا گزارش می‌دهد

دانشگاهیان واحد ایلام؛ تابستان در آتش، پاییز در سیل

به دنبال خشکسالی‌های اخیر در استان ایلام و آتش سوزی‌های گسترده در جنگل‌های بلوط، مردم استان ایلام چشم به آسمان و منتظر بارش‌های پاییزی بودند تا مانند گذشته طراوت و شادابی به عروس زاگرس (ایلام) برگردد؛ عروسی که به واسطه آتش سوزی‌های تابستان گذشته سیاه‌پوش شده بود.
کد خبر : 47132

حیدر داودی، خبرنگار آنا در استان ایلام - صدور اخطاریه‌های مکرر از سوی مدیریت بحران ایلام و سازمان هواشناسی حاکی از بارش‌های سیل آسا در این استان داشت که در کمتر از 72 ساعت 320 میلی متر باران از رحمت الهی بر پیکره عروس زاگرس باریدن گرفت؛ بارانی که هم باعث خوشحالی مردم شد و هم به سبب کشته شدن تعدادی از شهروندان ایلامی و خسارات گسترده‌ای که به زیرساخت‌ها زد، ناراحتی و تألم آنان را به دنبال داشت.



اما این سیل و این حجم بارندگی در 100 سال اخیر در ایلام بی سابقه بوده است و باعث ویرانی زیرساخت‌های شهری و تأسیساتی و خسارت 600 میلیارد تومانی، تخریب 20 هزار واحد مسکونی و متأسفانه جان دادن 4 ایلامی شد.



با آرام گرفتن طوفان و سیل و در اولین ساعت ممکن، مسئولان ارشد استان، به‌ویژه استاندار ایلام، معاون سیاسی، عمرانی و رئیس ستاد بحران ایلام، سپاه و بسیج و نیروهای نظامی و انتظامی، ادارات و نهادهای استان و از همه مهم تر مردم ایلام پای کار بودند و هر گروه و دسته‌ای در گوشه از شهر ایلام در حال فعالیت برای بازکردن معابر، آواربرداری و کمک به افراد آسیب دیده بودند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، جمعی از استادان و کارکنان این واحد نیز فارغ از جایگاه استادی و مسئولیت همگی بیل به دست در کنار مسؤولان و مردم به خدمت رسانی به سیل زدگان پرداختند.



در این میان با فراخوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، جمعی از استادان و کارکنان واحد ایلام در قالب "انجمن خانه سبز دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام" همراه و همپای مردم و مسئولان به کمک سیل زدگان شتافتند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در این رابطه به آنا گفت: به دنبال سیل اخیر و تأکیدات مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر همراهی و همکاری با مسأولان ارشد استان و کمک به مردم ایلام، استادان و کارکنان واحد ایلام با حضور در سطح شهر ایلام به کمک مردم شتافتند.


شهریار عباسی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با تمام ظرفیت و پتانسیلی که دارد در خدمت مسئولان ارشد استان برای کمک به مردم سیل زده ایلام است.



وی گفت: خانه سبز دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در تابستان گذشته نیز در بحث آتش سوزی جنگل‌های ایلام و ساخت آبشخور برای حیوانات اقدامات مؤثری انجام داده است که قابل قدردانی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته