دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1394 - 09:41

نخستین پایگاه نظامی دائمی انگلیس در بحرین ایجاد می‌شود

انگلیس ساخت نخستین پایگاه نظامی دائمی این کشور در غرب آسیا را پس از گذشت بیش از ۴۰ سال در بحرین آغاز کرد.
کد خبر : 47108

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از رویترز، «فیلیپ هاموند» وزیر امورخارجه انگلیس به همراه پرسنل نیروی دریایی این کشور در مراسمی که به مناسبت آغاز مراحل ساخت پایگاه دریایی «جفیر» در بندر «سلمان» بحرین برگزار شده بود، شرکت کردند.


قرار است از این پایگاه برای پشتیبانی شناورهای نیروی دریایی انگلیس که به خلیج‌فارس اعزام می‌شوند، استفاده شود. انگلیس از سال 1971 میلادی (زمان اعلام استقلال بحرین) در بحرین پایگاه نظامی دائمی نداشته است.


ساخت پایگاه نظامی انگلیس در بحرین که توافق بر سر آن در ششم دسامبر 2014 انجام شد، در حالی است که ناوگان پنجم آمریکا نیز در این کشور کوچک حاشیه خلیج‌فارس حضور دارند.


وزیر امورخارجه انگلیس در این مراسم که با حضور «خالد بن احمد آل‌خلیفه» وزیر امورخارجه بحرین برگزار شد، با بیان اینکه این اقدام نشان‌دهنده تعهد انگلیس به منطقه است، گفت: با احداث پایگاه دریایی «جفیر» در آینده، حضور نیروی دریایی سلطنتی در بحرین و همچنین حضور مداوم انگلیس در شرق کانال سوئز تضمین می‌شود.


«هاموند» افزود: این پایگاه جدید به انگلیس اجازه می‌دهد تا با متحدانش در تقویت ثبات در خلیج‌(فارس) و سایر کشورها همکاری کند.


وزیر امورخارجه انگلیس با بیان اینکه بحرین کشور کاملی نیست، ولی دست کم می‌داند که مشکلاتش چیست و برای حل آن‌ها چه باید بکند، تصریح کرد: مقام‌های بحرین خواستار آن هستند که در ایجاد اصلاحات ازجمله در نیروی پلیس، سیستم قضایی و زندان‌ها به آن‌ها کمک کنیم.


بحرین بخش عمده هزینه 23 میلیون دلاری (15 میلیون پوندی) که برای ساخت این پایگاه لازم است را پرداخت کرده است و انگلیس هزینه‌های جاری را می‌پردازد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته